Waarom groeien de wimpers en wenkbrouwen niet verder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AU!

Antwoorden (3)

Omdat ze anders in je ogen gaan hangen.
Bij sommige mensen groeien ze overigens wél door.
En, ja, dan komen ze dus in hun ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is genetisch bepaald bij de mens. Haarkleur, oogkleur, lengte, en zo ook de lengte van wimpers en wenkbrauwen. Bij de een zijn deze langer dan bij de ander, er is ook verschillend per ras in dikte en lengte van wenkbrauwen. Ik kan nergens vinden/ lezen waarom ze niet eindeloos doorgroeien. Misschien zijn de haarzakjes daar niet geschikt voor..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze groeien wel degelijk verder! We zijn alleen ook in de rui. We verliezen dagelijks wimper en wenkbrauw haren, maar meestal merken we dat niet zo.

Maar epileer maar eens een wenkbrauw, en vervolgens zie je toch echt de haartjes weer teruggroeien!