Moet ik me ervoor schamen dat ik nu al op deze leeftijd veel met mijn geslachtsdeel bezig ben?

Ik schaam me hier hartstikke erg voor. Maar is dat wel nodig? Want wat ik doe is eigelijk mezelf een beetje bevredigen, dus, als ik alleen ben, een beetje eraan voelen enzo en een beetje kijken wat ik lekker vind. Is dat erg, moet ik me hiervoor schamen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
itsme
13 jaar geleden
Complimenten voor je taalgebruik. Dat zie je niet veel bij 11-jarigen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk itsme; Hart is één van de weinige die op deze leeftijd een keurig taalgebruik heeft. !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjulliewel voor de lieve reactie's! Hier heb ik gelukkig wat aan! :) Liefs, Hart.

Antwoorden (5)

Nee hoor, dat geeft niks. Er is niet waar je voor hoeft te schamen. Rond het 12e jaar begint vaak de grote "ontdekkingsreis"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, je bent er gewoon redelijk vroeg bij. Ontdekken van je eigen lichaam is heel normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist heel gezond wat jij doet. Op die manier leer je je eigen lichaam goed kennen en weet je precies wat je prettig vindt en wat niet. Als je later een relatie krijgt ben je veel beter voorbereidt en veel zelfverzekerder over je eigen lichaam. Je hoeft je zeker niet te schamen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel normaal,groei je later tenminste niet op als gefrustreerd mens! Maare wel even je handen wassen,als je het deksel van de appelmoespot open doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je oud genoeg bent om zulke goeie vragen te stellen, dan ben je daar ook oud genoeg voor. Lekker doen, het is je eigen lichaam en doet er niemand kwaad mee.