Vader 54jr is 2 wkn ziek, koorts40gr,droge hoest,spierpijn,hoofdpijn.Nu peneceline! Volgens HA post, mex griep. Artsen doen te makkelijk?

Door eigen ha weggewuifd, als gew griep.
Nu pas peneceline, is dat niet te laat gestart?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ja afgelopen dinsdag ha gebeld, die wilde er niets aan doen, kwam vevrolgens op donderdag op huisbezoek, en vond het dus gewone griep. situatie nog steeds zelfde hoge koorts, en vandaag weekeind arts geweest die zegt dus mexicaanse griep.
Dus ja dan heb je al 2 verschillende artsen.
Maar zo lang met 40gr is toch gevaarlijk lijkt mij!
En nee hij is nog niet in het ziekenhuis geweest.

thanks

Toegevoegd na 1 dag:
Vandaag maandag 16 Nov.
Mijn vader was weer helemaal de kluts kwijt, wilde vanacht naar buiten omdat hij het zo warm had, en zijn broer moest gebeld worden, zijn broer gevraagd om op ons allemaal te letten etc.
Hij was afscheid aan het nemen!

Nog steeds flinke koorts in een uur schommelt het van 36 naar 40 graden.

Huis arts is weer geweest, snapte de conlcusie van zijn collega vh afgelopen weekeind niet.
(deze had nl doorgegeven mex griep/longontsteking)

Volgens onze eigen ha afwachten tot de peneceline aanslaat.
Tegen de extreme hoofdppijn kan niets gegeven worden, behalve de paracetamol die mijn vader al slikt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee denk ik niet, tenminste, normaal gesproken hoef je bij griep niet aan de peniciline, griep en mexicaanse griep gaan namelijk vanzelf weer over!
Alleen twee weken is wel erg lang, dus dan had de huisarts wel moeten doorsturen naar het ziekenhuis denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peniciline werkt niet tegen een virus, maar tegen bacteriën. Dus als ze alleen Mexicaanse griep vermoeden begrijp ik niet dat ze peniciline voorschrijven, tenzij hij een luchtweg infectie heeft. En nee voor de griep is hij er dus niet te laat mee, want daarvoor zal het niet helpen.

Is hij daar geweest, hebben ze hem onderzocht? Als het niet helpt (geef het wel minstens 24 uur de tijd, tenzij hij echt veel zieker wordt) gewoon weer bellen. Van peniciline kun je je zeker in het begin iets beroerder voelen omdat de bacterien die dood gaan een soort afvalstof produceren waar je wat zieker van wordt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raadpleeg indien mogelijk een andere arts. Een second opinion in dit soort situaties kan nooit geen kwaad!