Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik allergisch voor muggenbulten?

Ik ben gisterenavond gestoken door muggen. (Ik heb nu 22 bulten). Maar ze zijn abnormaal groot en doen naast dat ze jeuken, ook pijn. Ik heb over de rest van mijn lichaam nu ook ineens allemaal kleine bultjes die ik eerst nog niet had...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Daar lijkt het wel op.
Als het kleine bultje geen klein bultje blijft, maar een grote jeukende veelal rode plek (of schijf, soms met een witte rand) met een behoorlijke zwelling wordt, dan speelt er hoogstwaarschijnlijk een allergie op.
Deze plekken zijn vaak pijnlijk en er kan zelfs een blaasje ontstaan. Een normale reactie is dat de bult vaak na enkele uren minder wordt.


Genezen
Een muggenbult trekt in principe vanzelf weg, maar als je een allergie hebt dan kan een stuk verkoeling in ieder geval de pijn wegnemen. Wat ijsklontjes in een schone theedoek op de plek leggen verzacht al enorm. Een andere natuurlijke verzachter van de pijn is azijn: op een watje doen en op de muggenbult leggen.
Heb je een heftige reactie, dan helpen deze middeltjes over het algemeen niet meer. Raadpleeg dan de huisarts.
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat het geen mug maar een paardenvlieg/daas was?
SimonV
6 jaar geleden
Dan zou je je niet 22x laten steken, denk ik...
Na één steek vlucht je direct weg van de plek waar het beest zich bevindt.
SimonV
6 jaar geleden
Veiligheidshalve kun je misschien toch beter even de huisarts bezoeken.
Waarschijnlijk ben je "gewoon" allergisch, maar misschien hebben de muggen er niets mee te maken en is er iets anders aan de hand.
Bezoek aan de huisarts is gratis (valt niet onder eigen risico).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding