Wat te doen na slachtoffer te zijn van psychopaat/patalogisch leugenaar ?

Ik ben helaas de dupe geworden van een patalogisch leugenaar en ben voorlopig nog niet van deze situatie af.

Hij heeft me geld afhandig gemaakt maar heb hier nog spullen staan van hem.

Hij beloofd van alles maar geloof niks van zijn verhalen en hij heeft toegegeven dat hij 90% gelogen heeft in de 4 maanden dat we samen waren.

Zo heeft hij her en der bij bekenden van mij ook schulden en ook ernstige schulden bij instanties.

Nu heb ik een heel stuk gelezen over dit soort mensen en alles wat er word genoemd past exact bij hem maar maak me nu wel een beetje zorgen.
Ik begin ook een beetje paranoïde te worden.
Elke schaduw voor mn deur schrik ik van,elke vreemde auto in de straat moet ik goed bekijken,ik hoor dingen in huis als ik op bed lig en slaap vooral slecht !!

Nu is er weer een belofte dat hij geld zou komen brengen aan het einde van de maand Mei maar ik geloof er niks van !!
Makkelijke opslagplaats is mijn huis en ben bang dat hij nu tijd rekt om een plan te maken om mij weer om de tuin te leiden...

Wat moet ik doen,ik ben als het ware een beetje bang in mijn eigen huis :-(

Weet jij het antwoord?

/2500

Van dit soort mensen kom je alleen af door er voor te zorgen dat je ze niet schuldig bent. Of dat ze jouw niets schuldig zijn dus of, je neemt je verlies of handelt zodanig dat dat jij niet zelf persoonlijk elke keer moet optreden. om die schulden te innen Het is een valstrik waar je elke keer weer intuint. Dus uit je huis met die spullen en als je nog veel geld van hem krijgt probeer het via een incasso buro o.id in elk geval een tussenpersoon die zakelijk en direct kan handelen zonder verdere gevoelens Handel niet meer met hem in persoon over dit soort zaken.

Als hij niet bij jou staat in geschreven en er verder niks op papier staat (samenlevingscontract/ huwelijk etc) dat jullie een financiële verplichting aan elkaar hebben dan zou ik hem bellen en zeggen dat jij je geld NU! terug wilt hebben en anders ga je zijn spullen verkopen. Je hebt lang genoeg gewacht en in zijn leugens geloofd. Genoeg is genoeg! Zorg ervoor dat er een goede vriend in de buurt is die jou helpt en die je kan helpen bij een eventuele handgemeen of verbale confrontatie. Verander NU de sloten op je deur/ ramen etc. Laat hem niet binnen en laat hem voor de deur het geld overhandigen. Daarna kan jij zijn rotzooi buiten overhandigen. Gaat hij niet in op jouw verzoek zet alles op marktplaats of geef het aan een goed doel. Let op! bij marktplaats dat je alleen je adres gegevens geeft als iemand een serieus bod geeft en jij wilt ingaan op het bod en als je een tijd en dag overeen bent gekomen. Doe alleen aan een verkoop aan de deur. Laat geen vreemden binnen. Jij hebt geen verplichtingen meer jegens hem dus ban hem uit je leven. Gaat hij je nog lastig vallen vraag dan een straatverbod / stalketsvetbod aan bij de politie.

Bronnen:
eigen~ervaring

Wat een vervelende en nare situatie. Ik kan me voorstellen dat je bang bent. Het is misschien fijn om contact op te nemen met slachtofferhulp. Zij kunnen je leiden en/of handvaten geven hoe te handelen in deze situatie, zodat je een escalatie misschien kunt voorkomen. Sterkte en suc6

Bronnen:
http://www.slachtofferhulp.nl/

Ik las hier ergens in een reactie van jou dat hij inmiddels weer bij zijn vrouw woont en kind? Ga er gewoon met een sterke vriend/broer of zwager of je vader langs en mocht zijn vrouw aan de deur komen vertel haar dan gerust dat hun spullen nog bij jou staan en dat jij nog 1200 euro van hem krijgt. Vertel haar gerust dat als je eind van deze maand dat geld niet hebt dat je zijn spullen via marktplaats gaat verkopen. Jij kan niets hard maken over zijn schuld aan jou, hij kan ook niet hard maken dat die spullen die in jouw huis staan van hem zijn, alleen al niet omdat zijn vrouw waarschijnlijk niet weet dat hij bij jou onderdak heeft gekregen en zelfs een relatie is aangegaan. Het is niet netjes maar gewoon dreigen/chanteren zijn vrouw op de hoogte te brengen als het geld eind van deze maand niet op jouw rekenin staat. (Ja, je kan het geld laten storten op je rekening. In plaats van een bezoekje aan zijn deur kan je ook een aangetekende brief sturen aan hem (adres moet je wel kennen natuurlijk). Sterkte ermee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100