Hoeveel uur thuiszorg is redelijk voor een m.v. gehandicapte?

Toegevoegd na 11 minuten:
Door het afstoten van de huidige thuiszorg bij Odion in Heemskerk is mijn thuiszorg per 1 februari teruggeschroefd van 6 uur naar anderhalf uur per week. Dit vind ik wel heel erg veel teruggeschroefd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen, dat ligt aan de handicap, aan de gezinsomstandigheden en aan de behoefte. Het CIZ geeft hierover per geval advies aan de betreffende gemeente en de gemeente volgt meestal dit advies op. Dat kan dus verschillen voor mensen met dezelfde handicap.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je het niet eens bent, dan moet je bezwaar aantekenen, dan krijg je opnieuw het CIZ op bezoek, die je situatie opnieuw beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Los van het feit dat er erg wordt bezuinigd in de zorg dat kan ook de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er wordt inderdaad bezuinigd, ook op mensen die deze hulp keihard nodig hebben, maar iemand die een meervoudige handicap heeft, krijgt hulp. Er wordt wel verwacht dat je ook op zoek gaat naar mantelzorgers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze moeten per 1 januari 2015 40% bezuinigd hebben. Mensen die 6 uur zorg hebben, bouwen dat dus theoretisch af dit jaar tot 4 uur zorg. Maar elke gemeente mag zijn eigen regels bepalen.
Van 6 ineens naar anderhalf is wel heel snel heel veel eraf. Zou inderdaad bezwaar aantekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dit is wel erg veel, ik had 4 en een half uur per week huishoudelijke hulp, omdat ik blind ben, dat werd teruggedraaid naar nul, ik heb bezwaar gemaakt en krijg nu 3 uur. Ze proberen het gewoon, wat natuurlijk schandalig is. Laat ze eerst onderzoeken wie echt met minder kan, voordat ze op mensen die het echt nodig hebben, gaan korten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
crea:
Ja, dit is wel erg veel, ik had 4 en een half uur per week huishoudelijke hulp, omdat ik blind ben, dat werd teruggedraaid naar nul, ik heb bezwaar gemaakt en krijg nu 3 uur. Ze proberen het gewoon, wat natuurlijk schandalig is. Laat ze eerst onderzoeken wie echt met minder kan, voordat ze op mensen die het echt nodig hebben, gaan korten.