Hartkloppingen? (zie omschrijving)

Ik heb soms dat mn hart ineens heel snel en heel stevig bonkt. Op een gegeven moment trilt mijn hele lichaam dan op mn hartslag, soms wordt ik dan ook duizelig en wordt t n beetje zwart voor mn ogen. Als t ophoudt is dat heel abrupt en voel ik even helemaal geen hartslag (dus is ie heel zacht) moet ik me hier zorgen over maken? Wat zou t kunnen zijn? T komt namelijk best met enige regelmaat voor..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Hallo, wat vervelend voor je. Ik heb een vraag, voel jij je vaak gestressed? Ik merk bij mezelf nl hartkloppingen wanneer ik stress heb. Dan zit ik hoog in mn energie (ademhaling vanuit de borst, snel en gejaagd praten, druk achter de ogen en in de nek etc). Als ik dan een aantal maal diep ademhaal, zakt het al een beetje weg. Sporten, mediteren en yoga werken goed als stressverdrijvers.
Mocht jij totaal geen stress hebben, zou ik eens naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing voor een hartfilmpje.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedemorgen, met name om jezelf gerust te stellen: even langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de cardioloog. Mogelijk constateren ze een hartritmestoornis. Dit kan levensbedreigend zijn, in de meeste gevallen echter is het helemaal niet ernstig of gevaarlijk maar met name vervelend voor de persoon die het heeft, in dit geval jij dus. Succes en geniet wel van een fijne dag...!
Ik vermoed dat je last hebt van hyperventilatie en vanuit daar een lichte paniek aanval hebt. Dit kan heel eng en heftig voelen maar heeft feitelijk niets met je hart te maken, maar met je manier van ademhalen. Kijk eens op de website van de Nederlandse hyperventilatie stichting. Daar vind je meer informatie. Je kunt ze ook bellen. Er werken zeer lieve dames die je graag verder informeren. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mogelijk dat je hartritmestoornissen hebt.

Laat het zeker nakijken door een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou een te snel werkende schildklier kunnen zijn. Ik heb een schommelende schildklier (ene keer te snel andere keer te langzaam) en heb hier last van als hij te snel werkt. Om dit uit te sluiten zou ik even naar de huisarts gaan en een bloed onderzoek aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je hierbij een snelle ademhaling, benauwd gevoel, tintelingen in armen/benen of rond de mond, dan zou het hyperventilatie kunnen zijn.
Is het puur de snelle hartslag die je voelt en gaat deze gepaard met duizeligheid, zwart voor de ogen, wegraken, niet aanspreekbaar zijn, dan zou het met het hart te maken kunnen hebben.
Neem even contact op met de huisarts, deze kan een holter doen (24 uurs ECG, en dan maar hopen dat je die klachten dan ook hebt), eventueel een event-recorder meegeven (om een opname te maken als je klachten hebt) of als hyperventilatie meer voor de hand ligt: verwijzing naar een longarts die een hyperventilatie provocatietest kan laten verrichten.
Wat het meest aannemelijk is, hangt ervan af hoe vaak de klachten optreden, hoe lang ze duren en wat de precieze klachten erbij zijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is een belangrijke vraag hierbij: Hoe oud ben je?
Bij jonge mensen zijn hartkloppingen namelijk vaak onschuldig.Tenzij het inderdaad heel abrupt begint en stopt en je daarbij last hebt van pijn op de borst en dergelijken.
We zijn geen huisartsen en kunnen dus moeilijk antwoord geven. Zelfs ookal waren we dat, dan nog weten we niet wie je bent, wat je eetgewoonten en leefstijl is en dergelijken.
Ik zou zeker wel naar de dokter gaan, desnoods om het hartritmestoornissen uit te sluiten.