heb ik een lichte hersenschudding ???

ik heb hoofdpijn ben misselijk en duizelig ?
ik ben van de trap gevallen en heb mij hoofd gestoten ?
het was zo'n 3 uur geleden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts! Wij kunnen dat hier toch niet beoordelen?
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt zeker een hersenschudding, je valt van de trap en je eerste reactie is om hier een account aan te maken en een vraag te stellen, terwijl je al lang bij een arts hoort te zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het licht van een PC scherm kan verdragen heb je geen hersenschudding

Antwoorden (5)

Kans is aanwezig, maar wij zijn geen experts. Je kunt het beste even langs je huisarts gaan, die is daar voor opgeleid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lichte hersenschudding kenmerkt zich door de volgende symptomen:

hoofdpijn
duizeligheid
vermoeidheid
verwardheid
misselijkheid
concentratieproblemen
last van licht of geluid
tijdelijk geheugenverlies

Je hebt er drie van, dus de mogelijkheid bestaat. Laat je maar vlug onderzoeken door de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook zijn dat je een shock hebt... Al heb je het gevoel dat je er koel onder bent, kan het later toch gaan opspelen dat je iets potentieel erg is overkomen.

Even naar de huisarts, deze doet wat testjes. Als het een hersenschudding is moet je rust hebben en dat is erg belangrijk. Anders hou je er erg lang last van!
12 jaar geleden
Dit kan. Meestal krijg je deze verschijnselen dan pas drie dagen later, Je zal wel zeer hard terecht zijn gekomen. je kunt langs je huisarts gaan maar ook nog even drie dagen wachten, Hou in ieder geval rust. Doe niet teveel want die duizeligheid kan zo op komen zetten.

Een hersenschudding openbaart zich in drie dagen daarna pas echt. Bij een lichte hersenschudding is dat meestal de derde dag nadat het gebeurd is. je voelt je dan echt hondsberoerd, inclusief dus inderdaad die duizeligheid en het braken.

sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar val was 3 uur geleden, niet 3 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik kan lezen hoor, maar dankjewel :D Toch openbaren dit soort klachten zich merendeel pas drie DAGEN na de val.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voelde mijn hersenschudding eigenlijk gelijk..
Of het was de hoofdpijn..
Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hersenschudding kan zich heus binnen enkele uren manifesteren.
Van het stoten van je hoofd of vallen op je hoofd zie je altijd even sterretjes en kan het duizelen en kan je even misselijk zijn. Je kan de huisarts bellen en dit voorleggen aan de assistente die kan jou het beste vertellen wat je moet doen.

1 ding: Bij een echte hersenschudding kan je licht heel slecht verdragen dus als jij deze vraag hier stelt en het geduld hebt gehad voor het maken van deze account en dit vol hebt gehouden denk ik niet dat het een hersenschudding is. Gewoon een uurtje bedrust en een paracetamol helpt dan het beste misschien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller heeft het over een lichte hersenschudding. Toen ik een lichte hersenschudding had kon ik het licht van mijn computerscherm wel verdragen.