Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Door iets heel zwaars te laten vallen op mijn wreef van m'n voet, is deze blauw en dik, en ik kan mijn voet nu op en neer bewegen, gekneusd ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

laat even een foto maken, als daar niets uit komt arnica erop smeren als de wond niet open is, anders arnica slikken, dit kun je ook combineren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus! altijd even na laten kijken idd...
Het zou kunnen dat je voet gekneusd is, het beste kun je als volgt handelen:
Bij een kneus- of zwikverwonding bestaat de eerste hulp uit een drukverband met ijs en rust.
De eerste 24 uur kunt u ter voorkoming van een bloeding een drukverband (elastisch) aanleggen en kort koelen: 10 tot 15 minuten, dan één uur niet en dit vervolgens vijfmaal herhalen. De volgende twee dagen twee tot viermaal daags 10 tot 20 minuten ijs met steunverband (niet elastisch).
Pas bij koelen op voor plaatselijke bevriezing van de huid. Leg bij gebruik van een kompres of ijszak een washandje of doekje ertussen.
Door het gekwetste lichaamsdeel omhoog te houden, verminderen zwelling en pijn. Het lichaamsdeel moet rust hebben en zoveel mogelijk in de bewegingen worden beperkt.
Ook voor blauwe plekken is rust de beste remedie.
Ze verdwijnen na enkele dagen vanzelf.

Mocht het na een paar dagen gaan kloppen, en is het nog steeds rood en dik, dan kun je je huisarts raadplegen, maar voorlopig even rustig aan doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wel het slimste lijkt mij om je naar je huisarts te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat er niks aan de hand is, het kan zijn dat je voet gekneusd is, het kan zijn dat je voet gebroken is, het kan zelfs zijn dat je voet verlamd is. Zoals je ziet, dat kunnen wij (antwoorders) nooit weten. Het beste is om naar de huisarts te gaan. Die weet waarschijnlijk wel wat er is en die kan dus ook een goede behandeling geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verlamd?
Als je nog kunt staan/lopen op de aangedane voet kun je nu koelen en hoog houden, verder mag je paracetamol gebruiken. Je kunt na een paar dagen weer voorzichtig op geleide van de pijn gaan belasten. Kun je helemaal niet staan / lopen is een bezoek aan je huisarts aan te raden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 dagen geleden nu. Als de zwelling minder is en je er al wat op kan lopen was het gekneusd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding