Al lange tijd een vervelende pijn in mijn borst. Doet alleen pijn als ik heel diep inadem, men armen naar achter strek. Wat kan dit zijn ?

Titel zegt het eigenlijk al. Hier nog wat aanvulling :
Af en toe als ik mijn armen naar achter strek, is er een klein knakje in mijn borst als gevolg. Dit is overigens geen pijnlijke knak. Het diep inademen geeft dan geen fijn gevoel in de borst. Ik heb er al meerdere weken last van maar het lijkt niet weg te gaan.
Ook als ik met mijn hand net iets boven mijn rechter tepel, bij mijn borstbeen druk, voel ik daar pijn.
Mijn tante zegt dat het kan zijn dat er spieren vast zitten. Weet iemand hier wat dit kan zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Doet mij meteen denken aan het syndroom van Tietze, maar wel in een lichte vorm. Kijk ook eens op Wikipedia
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan een spierenkwestie zijn, maar dat zou dan na een tijdje wel over moeten zijn, tenzij je misschien in werk of sport steeds een beweging maakt, waardoor het niet over gaat.

Onder groot voorbehoud geef ik je nog deze mogelijkheid:

Chostochondritis
Een veelvoorkomende pijnlijke chronische ontsteking van het kraakbeen (zonder zwelling) van één of meerdere ribben, meestal de tweede, derde of vierde rib, bij de aanhechting aan- of de verbinding met het borstbeen of die van het sleutelbeen. (lees verder op bijgaande website)

Raadpleeg dus een huisarts, want alleen die kan vaststellen of het om een spierenkwestie gaat of iets van het kraakbeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan spierpijn zijn, maar ook een gekneusde rib.
Je zegt het doet ook pijn met inademen kan een longontsteking zijn (beginnende).
maar voor de enige en juiste diagnose zul je gewoon even naar de huisarts moeten.
Ik zou daar nu niet meer te lang mee wachten omdat het al meerdere weken gaande is.

succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een soortgelijk probleem heeft mij parten gespeeld. Na lang zoeken er wel iets op gevonden.

Mijn zithouding was niet goed. Ik zat niet met een rechte rug en de borst vooruit.

Ik ben echter geen dokter. Maar het is het proberen waard.