Kan het kwaad om oortjes in te doen in de achtbaan?

Ik ga binnenkort naar een pretpark, en omdat ik last heb van een piep in mijn oor wil ik graag iets van bescherming dragen in de achtbaan. Ik voel me niet zo comfortabel bij het geluid van de achtbaan dan wel het geschreeuw. Ik heb van die alpine oortjes, die bedoeld zijn om de luchtdruk te reguleren en tegelijk geluid te dempen tot een bepaald niveau. Ik wil dus graag die oortjes in doen, zodat ik toch nog van de achtbaan kan genieten zonder me druk te maken over het geluid. Als je vindt dat ik me aanstel, don't bother om op dit bericht te reageren, het enige wat ik wil weten is een antwoord op mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.3K
Tcom
2 jaar geleden
Zou ik niet doen, als het hard rubberen oordopjes zijn, aangezien je soms met je oor tegen de zijkanten aanbeukt bij sommige achtbanen
Tcom
2 jaar geleden
-lijkt me pijnlijke ervaring
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@tcom Ik weet waar je op doelt maar zo'n harde rubberen oordopjes bedoelde ik niet:). Ik heb ze wel, en gebruik ze voor muziek, maar die alpine oordopjes die ik bedoel hebben juist een dun stokje waar je aan kan trekken om ze eruit te halen, dus van beuken zal ik geen last hebben. Ze zitten verder volledig in mn oor.
Bron:
https://www.alpine.nl/gehoorbescherming/flyfit/?gclid=CjwKCAjwiuuRBhBvEiwAFXKaNMxk5CgD1Cq7gkktGPsKJKyX1zRT7892SD_ei2cM-MijNmasyeHkLRoCuToQAvD_BwE
Hier kun je zien wat dat kleine stokje is.
Tcom
2 jaar geleden
Heyy,, Ik heb zelf soortgelijke oordopjes gehad voor bij t slapen. Nadeel van die oordopjes was dat ze pijn deden wanneer er druk werd geoefend op t oor. Als bij jouw oordopjes t geen pijn doet als je druk op je oor uitoefent, hoeft t denk ik geen probleem te zijn. Enige risico wat t ik kan bedenken is dat je oordopjes teveel in t oor worden gedrukt, wat ook zeer kan doen

Het beste antwoord

Nee. dat kan geen kwaad. Oordopjes die ook luchtdruk reguleren, zijn juist zeer geschikt voor een achtbaan of voor gebruik tijdens vluchten.
SimonV