Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

moet een spierscheur/trauma altijd gehecht worden?

Hallo, ik vermoed dat er een beschadiging is aan mijn kuitspier. 4 dagen geleden heb ik me gesneden en op die plek doet het nu nog net zoveel pijn en ik kan mijn voet niet goed bewegen (lopen gaat zeer moeilijk). Mijn huisarts zegt dat het wel mee zal vallen en weet niet of het nog gehecht kan worden. Volgens hem moet ik later nog wat therapie volgens om mijn been weer te laten functioneren . Is het niet een betere optie om zsm bij een plastisch chirurg de spier te laten hechten?

Weet jij het antwoord?

/2500

''Een derdegraads spierscheuring dient aanvankelijk operatief behandeld te worden. Bij een eerste- en tweedegraads spierscheur volstaat het volgen van een revalidatieprogramma bij een fysiotherapeut en is een bezoek aan het ziekenhuis meestal niet nodig. '' Ik ga er vanuit dat jij een eerste- of tweedegraads spierscheur hebt. Op de site van de bron staat een filmpje. Je kunt zonder verwijzing bij een fysiotherapeut terecht en die weet vaak wat je moet doen. Spieren herstellen het snelste als je daarnaast voldoende eet (niet gaan afvallen nu) en daarbij voldoende eiwitten binnenkrijgt.

Bronnen:
http://www.optimaalsporten.nl/blessures/sp...