is niezen ongezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je daarbij?

Het beste antwoord

Het niezen is een prachtige 'uitvinding' van het lichaam teneinde zich te ontdoen van een aantal virussen en eventueel andere ziektekiemen.

Het is derhalve zeer gezond dit te doen.

Zorg er echter voor dat je daarbij niet anderen besmet en/of alsnog jezelf door zomaar in het rond te niezen.

Gebruik daarom altijd een schone zakdoek als je moet niezen. En indien deze niet voorhanden is..houd dan je hand voor je mond en was die daarna.

Kort samengevat luidt het antwoord: Niezen is NIET ongezond..maar noodzakelijk om JOU gezond te houden.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor, een normale niesbui is niet ongezond maar een natuurlijke reactie, je moet natuurlijk niet naar anderen niezen en je handen erna wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niezen is een natuurlijke reactie waarbij de luchtweg schoon wordt geblazen. Dus het is niet ongezond. Maar als je tijdens het niezen je neus dichtknijpt kan de druk op je oren te groot worden. En dat kan wel problemen geven.
12 jaar geleden
aleen als je het inhoud. dan schiet de nies naar binnen en dat is slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo zeer voor jezelf, wel als je het in iemands gezicht doet! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de omstanders kan het behoorlijk ongezond zijn als je in een niesbui de bacteriën in het rond verspreid.

Voo jou zelfs is het noodzakelijk en niet ongezond.