Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn erectieprobleem verhelpen met extra testosteron?

Sinds ik bepaalde medicijnen gebruik heb ik last van een erectiestoornis. Nu las ik ergens dat ook een te lage testosteronspiegel dit probleem kan veroorzaken. Ook de verminderde zin in seks die ik heb.

Kan ik ergens 'zomaar' testosterontabletten kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja er zijn middeltjes maar voor ik een dieper antwoord geeft.
Dit is zo'n vraag die ik aan een echte arts zou stellen.

Welk middel neem je? Dat antwoord alleen al kan misschien voor verschillende antwoorden zorgen.
Ik denk maar even aan mijn eigen vriend die een tijd sipralexa moest nemen. Dat kan problemen met libido en erectiestoornissen geven.
Daarna kreeg hij een andere soort pil;.... daar staat nochtans ook op de bijsluiter dat die problemen mogelijk zijn, maar de problemen werder veel minder erg.
En sinds hij een andere job heeft, ondanks dat hij die pillen nog neemt, is alles nog veel beter geworden.

Maar verder over je vraag. Erectieproblemen....
Wat ook een rol speelt hierbij
roken
te veel drank
drugs
stress
Deze vier zorgen voor minder zuurstof in de zwellichaampjes van de penis. Dus gevolg, minder hard.

Te zwaar,...
Te veel vet in bloed
Deze twee zorgen voor meer kans op dichtlippen van de aders. Daardoor is de doorbloeding minder met het gekende gevolg.

Veel water drinken
Beweging
Gezond eten
Zorgen er dan weer voor dat het beter zal lukken.

Voedingswaren als
volkoren producten, granen, fruit ( peren, aardbeien, appels, bosbessen, perzik), groente (erwten, sla, champignons), vette vis, haver en noten
zijn erg goed om testosteronniveau te verhogen.
Dit is misschien al een ideetje voor jou om te proberen.

En nog een keertje
Je arts weet meer.
Want er zijn inderdaad pilletjes en plakkers om je testosteron omhoog te krijgen. Maar dat is zo wie zo in samenspraak met je arts en ENKEL voor mensen die VOLLEDIG in goede gezondheid verkeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook psychische oorzaken hebben inderdaad.. of gezondheidsredenen. Maar uit Peter zijn reactie maak ik op dat de oorzaak een bepaald medicijn is? dan raad ik aan om eerst met die medicijnen te stoppen, indien mogelijk, en daarvoor een alternatief te vinden. Het kan overigens nooit kwaad om na te gaan of je geestelijke/fysieke toestand in orde is, zodat je weet dat het daar in elk geval niet aan ligt. In elk geval niet zomaar naar andere medicijnen of pillen grijpen; nooit doen in eerste instantie.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing