Hoe kun je huidspecialist worden op het gebied van acne?

Is dat een opleiding, avondopleiding of dag? Zijn er cursussen? Valt het onder een bepaalde stroming binnen de geneeskunde of is het schoonheidspecialistisch werk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er is een specialisatie opleiding Acne voor schoonheidsspecialisten. Opleidingsvereiste is het basisdiploma Schoonheidsverzorging. Dat is een opleiding die je zowel 's avonds als overdag in deeltijd kunt volgen. De duur is dan 1,5 jaar. De specialisatieopleiding duurt 12 weken. Meer informatie over opleidingsinstituten kun je vinden op de site van de vakorganisatie ANBOS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door je al Dermatoloog te specialiseren in acne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De HBO-opleiding Huidtherapie is een voltijd opleiding die vier jaar duurt.

Een huidtherapeut is een hulpverlener binnen de gezondheidszorg die uitsluitend op verwijzing van een arts patiënten met een zieke of beschadigde huid behandelt, bijvoorbeeld pijnlijke littekens, brandwonden, acne en overbeharing.

De middelen die de huidtherapeut bij de behandeling kan gebruiken, zijn o.m.: elektrische epilatie, camouflage, massage, lichttherapie, kousen aanmeten, bandageren, oedeemtherapie.

Bron: Encarta® Winkler Prins Online Encyclopedie 2005

Meer informatie over dit beroep is te lezen op onderstaande website.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik denk niet dat je met een avondcursus een huidspecialist kan worden. We hebben het hier niet over een hobby maar of een medisch specialist. Op wikipedia staat dat je in totaal 11 jaar bezig bent met de opleiding (6 jaar basisarts + 5 jaar specialisatie)