hoe val ik af bij mijn dijen?

ik ben een jongen van 18,
Ik fitness al... Ik ren, roei en fiets.

Toegevoegd na 1 uur:
extra:
Ik roei ren en fiets is een fitness centrum. Dus niet als hobby ofzo. Ik ben 1,85 cm en rond de 80 kilo. Ik heb overgewicht maar ik ben niet dik. Alles is aan me gemiddeld behalve me dijen.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
je kunt niet lokaal afvallen, het is nu eenmaal je lichaamsbouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je met fitness: rennen, roeien en fietsen.
Of die je aan krachttraining en ... ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een fitness centrum doe ik: roeien rennen en fietsen.
Ritsuka
12 jaar geleden
lees ook dit eens: http://fitvillains.tumblr.com/post/7934677568/why-losing-weight-wont-change-your-shape-and-other

Antwoorden (5)

Heel goed! En op die manier val je niet af bij je dijen, maar worden ze steeds gespierder. Vet wat er nog zit zal als je al deze sporten doet en gewoon normaal eet vanzelf verdwijnen. ( als het er al zit en het niet al spier is )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is die heel ''goed!'' sarcastisch bedoeld? :P Dus ik moet gewoon doorgaan met wat ik doe en dan kom ik er wel? Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat sarcastische dacht ik eerst ook, maar het is echt een compliment.
Je moet wel je hele lichaam trainen, niet alleen je dijen, anders ziet het er straks niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoef er ook geen spieren, ik heb gewoon brede dijen en dat ziet niet uit bij me :p.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor niet sarcastisch, een serieus compliment!
van rennen, roeien en fietsen krijg je veel spieren dus dikke dijen.
En wat is daar dan mis mee???
Mogelijk heb je overgewicht, dat vertel je hier niet, dan is het een kwestie van volhouden, trek er dan maar een half jaartje voor uit, mits je gezond eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke dijen zijn door veel sporten zijn juist goed, dit betekent namelijk dat je veel spieren en weinig vet hebt daar.

Dus lijkt het mij helemaal niet goed om daar af te vallen, maar als je het echt wilt moet je gewoon minder sporten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk geef je iets te weinig informatie over jezelf. (vooral over je bouw, gewicht en doel)
Sowieso goed bezig qua cardio, hooguit concentreer je je teveel op je bennen.
(dat kan ook een sportieve reden hebben, bijvoorbeeld wedstrijden roeien)

In het algemeen zou ik meer krachttraining aanraden.
(voor bijna iedereen die af wil vallen)
http://www.slank-en-sterk.nl/

Er staat ook veel over eten. Misschien zelfs meer eten, maar wel anders.

Toegevoegd na 2 uur:
Overgewicht heb je niet, bereken je BMI maar eens.
Hoogsten een beetje uit verhouding, doorgaan met wat je nu doet en als extra krachttraining doen voor je bovenlichaam.
Eventueel iets minder roeien/fietsen als je te weinig tijd hebt voor krachttraining.

Door de extra spieren gaan je meer energie verbruiken en mocht je je dijen niet kleiner krijgen dan ben je sowieso meer in verhouding als je bovenin wat breder bent.

En niet teveel letten op je gewicht, door de spieropbouw zou je zelfs iets kunnen aankomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je overgewicht hebt, maar niet dik bent, kunnen dat ook spieren zijn, want je weet het misschien al want spieren wegen zwaarder dan vet. ik doe aan ballet best een zware sport. ik heb niet het lichtste gewicht maar ben absoluut niet dik. dat komt als je veel traint en gezond (maar wel genoeg eet) dan kom je aan. maar geen vet maar spieren. dat is alleen maar goed. als je gewoon door blijft trainen en gezond eet. zet dat vet in je dijen zich op een gegeven moment wel om in spieren. maar dat gebeurt niet van de een op andere dag