Is zwarte schimmel schadelijk en wat kun je ervan krijgen?

Bij ons op de muur zit zwarte schimmel.
Maar is het echt schadelijk?
En wat kun je ervan krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Antwoorden (3)

Ja! Dit kan zeker schadelijk zijn voor je gezondheid! Zo’n 30% van de bevolking reageert allergisch op schimmels. De sporen van schimmels zijn daar de oorzaak van. Ook mensen met luchtwegaandoeningen kunnen last hebben van schimmels. Daarnaast kunnen andere allergische aandoeningen nadelig beïnvloed worden. Dit uit zich in bijvoorbeeld griepachtige symptomen, irritaties vande slijmvliezen en astma-aanvallen.

www.dokter.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, als je namelijk ziek bent is je weerstand veel lager dan normaal, en ben je dus veel vatbaarder voor de gevolgen van ongezonde schimmel! En hoe langer je in die schimmel leeft, hoe erger de schimmel wordt (want minder wordt het niet) en hoe meer kans jij hebt om de symptomen te ontwikkelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk dit maar even http://gezondheidsnet.rnews.be/medisch/videos/378/huisschimmel Ik weet niet of je een huurhuis hebt, maar de woningbouw kan er wat aan doen, maar ook hier moet je je goed laten informeren. Sterkte ermee!
Al twee keer geantwoord en verzonden en niet terug te vinden?
Nog maar een keer dan.

Ja, zwarte schimmel is smerig spul. Zo snel mogelijk maatregelen nemen om het te verwijderen. Vochtproblemen. Hardnekkig!
Woningbouwvereniging inschakelen als het een huurwoning bereft. Anders zelf aan de slag. Behang verwijderen en onderliggend probleem aanpakken.
Tips genoeg bij Gamma en op internet.

Erg ongezond om in zo'n kamer te slapen of lang te vertoeven. Je ademt vieze lucht in.
En als je het niet aanpakt, wordt het steeds erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schimmel in huis kan gevaarlijk zijn voor uw gezondheid. Sommige schimmels kunnen immers problemen veroorzaken zoals irritaties, verergering van astma,
allergische reacties (huidontsteking, neusverkoudheid, chronische bronchitis) en overgevoeligheid. Hoofdpijn, vermoeidheid en geheugenverlies kunnen eveneens voorkomen.

U kunt de vorming van schimmels vermijden door onder meer de vochtigheidsgraad onder controle te houden, uw woning tamelijk droog te houden en handelingen te
vermijden die veel vocht met zich meebrengen. Verlucht je huis elke dag 10 minuten , herstel watertoevoer of afleidingen dus waar de oorzaak ligt van het vocht zeker aanpakken. Groeten Ritchie