Is vitamine "methyl B12" daadwerkelijk beter dan "cyanocobalamine B12" (?)

Ik lees hier en daar dat "methyl B12" veel beter opgenomen wordt door het lichaam dan "cyanocobalamine B12", in hoe verre klopt dit?

Kan iemand me dit eens uitgebreid verklaren?

P.S.: ik moet wel zeggen dat "methyl B12" tot wel 32x of nog meer duurder is dan "cyanocobalamine B12".

www.nowfoods.com/Methyl-B-12-5000mcg-60-Lozenges.htm

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je bent vegetarier neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ritsuka, ik ben vegetariër klopt...?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.naturalnews.com/032766_cyanocobalamin_vitamin_B-12.html

Antwoorden (1)

Methyl B 12 wordt sneller opgenomen in het lichaam,maar zelf gebruik ik gewone b12,is goedkoper en wordt iets minder snel opgenomen,maar het komt toch wel in je lichaam terecht,dus waarom de duurdere soort nemen?
Ik gebruik het voor vermoeidheid en mijn spieren en mijn fisio zegt dat deze B12 prima werkt,en ik koop het gewoon bij de kruidvat.