Hoe lang kun je last hebben van misselijkheid van medicatie zoals tramadol?

ik heb net tramadol gehad van de chirurg. de dosering is 3 x daags 50 mg .ik moet dit 3 weken gaan gebruiken maar ik heb vanmorgen de eerste ingenomen en ik ben nu al straalmisselijk! heeft iemand ervaring met tramadol en deze bijwerking? en waneer word het minder? ik gebruik ook nog persantin en ascal met een maagbeschermer(nexium) het is van belang om dit medicijn wel echt 3 weken in deze dosering in te nemen ! alle tips en ervaringen welkom!! fijne dag iedereen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.4K

Het beste antwoord

Hoi channeke72,
Ook ik kreeg tramadol, voor enorme rugpijn.
Werd ook eerst misselijk en duizelig, zelfs gebraakt.
Heb ontdekt dat ik het beslist niet op een lege maag moet nemen, toen was het na één dag over. Je lichaam moet hier ook eerst even aan wennen.
Ook ik gebruik Ascal en Persantin.
Huisarts wilde mij ook maagbeschermer voorschrijven, maar ik wilde eerst even aanzien.
Goed dat ik dat heb gedaan, want zoals gezegd na één dag was het over. Ik vind n.l dat ik al genoeg medicijnen slik wilde er niet ook nog een bij voor de maag.

P.S. Wel neem ik na het innemen van Tramadol nog een extra glas water, volgens mij beter voor maag.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een paar dagen tot twee weken, het verschilt erg per persoon. Verder inderdaad niet op een lege maag nemen, de tramadol op vaste tijden nemen, en als het echt niet gaat, kun je vragen om een middel tegen de misselijkheid. Een maagbeschermer is daar in deze gevallen zelden effectief in, een middel als domperidon of primperan is beter.

Let verder op eventuele obstipatie, daar ga je je immers ook niet beter door voelen. Opiaten zijn daar berucht in, sommige artsen schrijven al standaard een mild laxans voor. Dus als je problemen merkt, huisarts of poli chirurgie bellen voor een recept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! van die opstipatie wist ik al maar ik zal er op letten! fijne dag!
1 van de bijwerkingen is idd duizeligheid en het idee dat je stoned bent. Helemaal over zal het misschien niet gaan, maar idd bij het eten innemen scheelt aanzienlijk.
Ik gebruikte er 8 op een dag van. Nou, na een jaar hielp dat me ook niet meer tegen de pijn. Ik moet zeggen dat ik er alleen heel moe van werd, verder geen probleem mee gehad.
Sterkte en suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel! stoned is het goeie woord!!! wow! fijne dag! ( ik heb al n fijne dag! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal wel lukken als je stoned bent, lol.