Hoe leg je onweer uit opeen niet enge makkelijke manier

Ons zoontje van 4 heb ik van de week letterlijk trillend van angst uit bed gehaald. "bang van de storm" Kreeg hem toen het onweer over was ook niet meer terug naar bed, dus mn man en ik hebben toen amper geslapen. Hij heeft pddnos en kan bv al uit zn naadje gaan als iemand een ballon mee naar buiten neemt, bang dat hij wegwaait. Dus ik ben op zoek naar een simpel, kort, gezellig en slaapbevorderend antwoord.

Toegevoegd na 9 minuten:
pddnos is een vorm van autisme. Hij heeft daardoor weleens vreemde of extreme angsten die we kort en bondig moeten uitleggen anders raakt hij de draad van het verhaal kwijt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door de wind botsen de wolken tegen elkaar... En dan hoor je boem. Toegevoegd na 33 minuten: En verder oplossen met humor. Als hij ziet dat jij er zelf niet bang voor bent, geeft dat hem wellicht al wat meer vertrouwen. Kortom neem hem serieus, maar probeer het luchtig te houden, is mijn advies.

de wolken moesten spuitjes eten en werden boos daarna moesten ze huilen omdat ze het niet zo bedoeld hadden

Nou er zijn zeg maar kleine wolkjes,,, en door de wind... worden die tegen elkaar aan geduwd... en omdat die wolkjes het zo leuk vinden om zo dichtbij elkaar te zijn... gaan ze heel hard op hun trommels slaan :-D

Als het onweert zijn er heel grote wolken die tegen elkaar aan botsen, dat geeft het licht. Die duwt de wolken weer uit elkaar en botsen daardoor tegen de andere grote wolken. Daardoor valt alle regen uit de wolken naar beneden. En als alle regen er uit is, gaat het onweer over en wordt het weer droog.

Als het stormt dan is een wolkje jarig, en dan gaan alle andere wolkjes met lichtjes en toeters spelen.

De wolken botsen tegen elkaar aan, en daarom hoor je die boem, en door het botsen valt al het water eruit.

Ik zou hem duidelijk maken dat het binnen juist veilig is als het onweert. Op zo'n moment moet je niet buiten zijn, maar lekker veilig in huis. Als het onweert botsen de wolken heel hard tegen elkaar. Vandaar dat flitslicht en het gedonder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100