Mijn trainer zij altijd dat je maximale hartslag, 220 - je leeftijd is. Ben je dus 25 jaar oud, zou je maximale hartslag 195 zijn.
Echter is dit niet helemaal waar, omdat in extreme situaties (als je heel erg bang bent) je hartslag door de adrenaline kan oplopen.

Minimale hartslag is heel verschillend. Het schijnt namelijk dat sommige topwielrenners 's nachts wel eens een hartslag van onder de 20 hebben. Dit komt puur door het feit dat zij zo'n krachtig hart hebben dat dat mogelijk is.
Bij een normaal mens zou dat niet goed gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Jij beschrijft een maximale GEZONDE hartslag. Het is niet zo dat je bij 200 slagen per minuut meteen dood neervalt. Ik kon geen cijfers vinden over het aantal slagen per minuut van een sporthart in slaap. Dat blijkt dus 20 te zijn. Weer wat geleerd ! :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn polslag is gemeten s nachts,komt vaak tot soms wel 29 slagen pm . Ik ben topsporter ,de arts wilde me een pacemaker geven , hiervoor,?