Is het niet verstandig om te wassen?

Meeste mensen in de wereld veeg zijn kont af met een wc papier.
Maar er blijft toch restjes achter. Is het niet verstandig om te wassen en daarna vegen en afdrogen?
(dit kan niet overal maar wel thuis)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Ja, de is verstandig om te wassen, om die reden heb ik een bidet laten installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, een bidet is het beste voor de hygiene vn de onderste regionen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu nog andere tegels.
AWM
14 jaar geleden
Dat stopje ziet er wel een beetje vies uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*penthouse op f*nda zoeken gaat*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel heel "cool " van je alslajemelevend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Sherpa dikke LOL!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan wordt het beste antwoord he? Plus de baby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wordt het beste antwoord he? Plus de baby

Andere antwoorden (11)

De meeste mensen in de wereld hebben en gebruiken geen WC-papier.
Volgende vraag.
14 jaar geleden
Als je je vingers wast voor je ze in je neus steekt geeft dat toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Indonesie staat er een waterfles naast de toilet. Dit gebruiken ze om alles mee te wassen. Daarna de handen wassen en klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waterfles? Ik heb alleen maar hurktoiletten gezien met daarnaast een grote bak water met een schepje. Daarmee kon je het toilet "doorspoelen". Met hetzelfde schepje kon je ook douchen (mandi). Was het de bedoeling om ook met datzelfde schepje je achterste te reinigen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Tijdens mijn werk (zorg) gezien dat ze dat zo deden.
Bij mij blijven er geen restjes achter hoor. Gedver.
Gewoon even goed aandacht aan besteden. Je kunt er ook nog zo'n standaard vochtig doekje achteraan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, een nieuwe markt voor het scheren van de laatste vergeten intieme zone.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ''restjes''...bah bah
Mag vreemd klinken, maar als je onder de douche staat heb je alle gelegenheid. Uiteraard is het verstandig, Dus de sproeier erop zou ik zeggen, of je nu wel of niet thuis bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, doe ik ook altijd. Ik douche met een ouderwets washandje. De laatste regio waarvoor dat washandje wordt gebruikt (na de sproeier, overigens) is daar. Daarna gaat het in de was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;) zo is dat, final but not least
Ja natuurlijk is het verstandig om te wassen. Maar zoals je zelf zegt, niet overal is een bidet aanwezig.
Wel goed handen wassen daarna :-)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker goed je handen wassen daarna.!
zorg dat je altijd een pakje vochtige doekjes bij je hebt. er zijn van die handige pocketpakjes te koop speciaal voor dat doel.
want nat schoonmaken is natuurlijk beter en hygienischer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je goed veegt en daarna met een vochtig(dus nat)toiletpapier de laatste veeg doet is het keurig schoon en eigenlijk nog gewassen ook en dat is makkelijker dan dat je onder de douche moet als je de grote boodschap hebt gedaan,toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!!! Het is zelfs zo, dat koud water heel prettig is bij (beginnende) aambeien. Ook is het zo dat, door het weghalen van ontlasting met water, er geen irritatie van de huid rondom de anus optreedt.

Vroeger zag ik, bij Indische vriendinnetjes, flessen water op de w.c. staan voor het naspoelen, wij Nederlanders vonden dat toen maar overdreven, maar toen ik volwassen was ontdekte ik dat het heel fijn en ook hygiënisch is om het rond de anus schoon te maken met nat w.c.papier!
Ik gebruik niet die kant en klare vochtige toiletdoekjes omdat die ook irritatie kunnen geven en daarbij is het slecht om ze door de w.c. te spoelen in verband met verstopping van de afvoer,( moet je daar weer een afvalbakje voor neerzetten ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oen wij de wc lieten aanleggen in ons niewe huis, toen hebben wij naast de wc een een warmwatyer bil-douche laten aanleggen. Hollanders noemen zo’n ding een tuka tuka. Voor mij is het niet gebruiken van een tuka tuka gewoon smerig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een gigantische schimmelinfectie veroorzaakt door wassen met zeep , gebruik ik zeep dus nooit meer . Ik ben overgegaan op nivea creme , lekker insmeren na het droge wc papier te hebben gebruikt . Daarna het teveel nivea creme er weer afhalen en presto . Het ruikt ook heel lekker !