Hoe gevaarlijk is muizengif voor de mens?

Ik ben bezig een muizenplaag in huis te bestrijden en nu vraag ik me af of ik zelf ook ziek kan worden van difenacum (= anti-coagulantia).
Het kan zijn dat er nog iets van dat spul aan mijn handen zat en ik voelde een prikkelende tong toen ik mijn vinger in m'n mond deed.
Welke verschijnselen geeft difenacum bij de mens?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.3K
zondag
12 jaar geleden
Het beste muizen verdelgingsmiddel is een kat. En is ook niet vergiftig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd! +

Het beste antwoord

Dit bestrijdingsmiddel werkt doordat je bloed niet meer goed stolt. Dus je moet het als mens zeker niet op gaan eten maar een beetje wat aan je vingers is geplakt zal weinig kwaad kunnen. Wel vermijden in de toekomst hoor, goed je handen wassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het hetzelfde gif is die ik gebruikt is het onschadelijk bij mensen,Mits het maar voorzichtig verwerkt word. die stof laat de muis uitdrogen, dat zal het gevoel wel zijn wat je op je tong voelde, het wegtrekken van vocht op je tong. De voordeel van die gif is dat de muizen niet gelijk dood gaan waar ze eten maar eerst terug gaan naar hun nest en niet door het hele huis gevonden worden.
helaas kan ik niet meer met 100% zeggen of difenacum hetzelfde is wat er in mijn gif zat maar ik dacht het wel.

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik heb nog even gezocht of ik wat kon vinden op de verpakking, er stond nog te lezen, behandelen als klein chemisch afval, schadelijk voor water organismen en niet roken tijdens gebruik en niet innemen en bij vergiftigingsverschijnselen dokter waarschuwen.

Klinkt toch anders als toen ik het zelf haalde en uitleg kreeg van de verkoper, die vertelde me dat het vriendelijker en minder schadelijk dan gewoon gif.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muizenvergif is normaal niet zo erg schadelijk voor een mens behalve in grote hoeveelheden.