Wanneer je, je kleine teen stoot, doet dat heel er pijn. Hoe kan dat?

Toegevoegd na 14 minuten:
De pijn is veel erger dan bv je grote teen. Zitten er meer zenuwen in????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou zeggen dat veel medisch onderzoek is gedaan naar dit belangwekkende onderwerp. Maar nee. Ook doktoren gaan wat hakkelen als je ze ernaar vraagt. Uit de spaarzame bronnen die er zijn over dit onderwep, konden we dit halen. De kleine teen zit in schoenen meestal een beetje klem. Daarom vervormt hij in de loop van je leven richting je grote teen. Stoot je hem, dan komt de kracht van de stoot direct op het wat scheef gegroeide bot. Dat zou die scherpe pijn kunnen verklaren. Je kunt met redelijk gemak je kleine teen zelfs breken. Een andere theorie is dat in je kleine teen de gewrichten kort op elkaar zitten, waardoor de kracht van een stoot vooral daar terecht komt. Gewrichten zijn berucht als pijncentra.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.

Andere antwoorden (3)

Dat is meestal als je iets stoot. Zo geeft je lichaam aan dat dit niet slim was en dat er mogelijk wat stuk is. Bij ernstige pijn kan je beter een dokter bezoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dus waarschijnlijk een kneuzing op een klein oppervlak.
Daarom zal het veelal erg pijn doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kleine teen is veel kwetsbaarder en de pijn zit meer geconcentreerd dus... Daardoor voelt die veel puntiger, lokaler, sterker... Nee er ziten niet meer zenuwen in...