Zijn kleurlenzen schadelijk voor je ogen?

Ik heb er laatst een paar besteld, maar mijn ouders blijven maar zeggen dat je je ogen er flink mee kunt beschadigen. Ik twijfel hier erg aan aangezien ik heel veel mensen met kleurlenzen zie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
belangrijkste is dat je de lenzen goed indoet en uithaalt, schone handen, vloeistof vervangen enzo.
Problemen met lenzen ontstaan over het algemeen omdat mensen hier laks mee zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij zijn harde lenzen niet zo goed voor je ogen wat sommige mensen krijgen daar heel veel irritatie van in de ogen (rode ogen en pijn enz.).

Antwoorden (1)

Net zoals gewone lenzen, zijn ook gekleurde lenzen niet slecht voor je ogen als je de juiste instructies van de dokter en de fabrikant op de voet volgt, zeker in verband met hoelang je de lenzen mag dragen en wanneer je ze moet vervangen.
fremar