Waarom wilt de huisarts een afspraak maken als mijn SOA test negatief is?

2 weken terug gebeld en de soatest (urine en bloed) was negatief. Voorheen had ik wat klachten, maar na op internet te hebben gezocht naar antwoorden kwam ik op een waarschijnlijke urineweginfectie. Klachten zijn inmiddels ook over.

Gister kreeg ik een brief van de huisarts met het volgende:

Aan de hand van uitslagen zouden wij het fijn vinden dat je een afspraak maakt tijdens het spreekuur.

Zijn de uitslagen dan zodanig veranderd? Waarom bellen ze dan niet?
Of willen ze het gewoon even bespreken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Erna55
8 jaar geleden
Je hebt de test gedaan omdat je klachten had.
De huisarts wil je even zien en bespreken hoe het nu met je klachten is. De uitslagen zijn vast niet veranderd.
Mogelijk schrikken er meer mensen wanneer ze een telefoontje krijgen. Het kan zijn dat de huisarts dan kiest voor een brief die niet als zo " dringend" ervaren wordt.
Ritsuka
8 jaar geleden
bel ze gewoon maandag even om het na te vragen.

Antwoorden (1)

Uitslagen kunnen niet ineens veranderen. Als het dringend/ernstig was geweest dan had je dit al wel gehoord. Waarschijnlijk willen zij het gewoon met je bespreken, in het kader van voorlichting.