Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat is wel een beetje afhankelijk van het type sport dat je doet. Is het fitness, en is het gericht op verbranden van vet, dan is het heel anders dan als je als topsporter bezig bent. Dat laatste sluit ik overigens uit voor deze vraag, want een topsporter krijgt op dit gebied uitgebreide begeleiding vanuit de coach e.d. en zal die vraag niet hier stellen.

Maar in de regel zorg je niet voor een heel leeg gevoel voordat je sport (dus minstens 2 uur van te voren heb je iets gegeten waar je nog wat energie uit kan halen) en zeker eet je niets vlak voor het sporten.
Na het sporten kan je gerust wat eten, maar zorg dat je van te voren bepaalt wat je gaat eten: kijk naar het aantal calorieen dat je wilt binnenkrijgen, en ga niet af op je hongergevoel want dan overeet je jezelf erg makkelijk.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo doe ik het op een wedstrijddag:

- de vorige avond pasta eten
- 2 uur tevoren een maaltijd. Niet te vet
- kort tevoren een banaantje of mueslireep
- na afloop gespreid eten om over-eten te voorkomen

Verder voelt het niet goed om te trainen binnen 2 uur na het eten van een warme maaltijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gedeeld, een portie voor het sporten en na het sporten.
niet te vet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft voor het sporten eten is onverstandig, omdat dit gewoon voor je maag niet lekker is. Als je sport gaat al je energie naar het bewegen en niet naar je spijsvertering en je hebt ook kans dat je eten weer 'omhoog komt'.
Waarschijnlijk is na het sporten eten het beste. Alleen let er dan wel op, dat je niet honger hebt voordat je gaat sporten, dat is ook niet fijn.
Wat je eet, maakt niet zo heel veel uit. Als je wilt vermageren moet je gewoon geen ongezonde dingen eten. Vet verminderen en geen koek/snoep. En vergeet ook niet veel water te drinken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding