Wat is het beste? Eten voor het sporten of na het sporten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is wel een beetje afhankelijk van het type sport dat je doet. Is het fitness, en is het gericht op verbranden van vet, dan is het heel anders dan als je als topsporter bezig bent. Dat laatste sluit ik overigens uit voor deze vraag, want een topsporter krijgt op dit gebied uitgebreide begeleiding vanuit de coach e.d. en zal die vraag niet hier stellen. Maar in de regel zorg je niet voor een heel leeg gevoel voordat je sport (dus minstens 2 uur van te voren heb je iets gegeten waar je nog wat energie uit kan halen) en zeker eet je niets vlak voor het sporten. Na het sporten kan je gerust wat eten, maar zorg dat je van te voren bepaalt wat je gaat eten: kijk naar het aantal calorieen dat je wilt binnenkrijgen, en ga niet af op je hongergevoel want dan overeet je jezelf erg makkelijk.

Zo doe ik het op een wedstrijddag: - de vorige avond pasta eten - 2 uur tevoren een maaltijd. Niet te vet - kort tevoren een banaantje of mueslireep - na afloop gespreid eten om over-eten te voorkomen Verder voelt het niet goed om te trainen binnen 2 uur na het eten van een warme maaltijd.

gedeeld, een portie voor het sporten en na het sporten. niet te vet.

Wat mij betreft voor het sporten eten is onverstandig, omdat dit gewoon voor je maag niet lekker is. Als je sport gaat al je energie naar het bewegen en niet naar je spijsvertering en je hebt ook kans dat je eten weer 'omhoog komt'. Waarschijnlijk is na het sporten eten het beste. Alleen let er dan wel op, dat je niet honger hebt voordat je gaat sporten, dat is ook niet fijn. Wat je eet, maakt niet zo heel veel uit. Als je wilt vermageren moet je gewoon geen ongezonde dingen eten. Vet verminderen en geen koek/snoep. En vergeet ook niet veel water te drinken!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100