Mag ik de pil doorslikken na zie beschrijving?

8 November ben ik begonnen aan de pil. Ik heb de eerste strip opgemaakt en een stopweek gehad (m’n eerste stopweek). Nu ben ik begonnen aan een nieuwe strip. Kan ik meteen beginnen met de volgende strip, zonder een stopweek te houden? In verband met nieuwjaar wil ik niet ongesteld zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat kan wel. In principe mag dat geen problemen opleveren.
Ik raad je wel aan om vragen omtrent je lichaam en je gezondheid met je huisarts te bespreken en niet op een forum als dit hier.
jc54
8 jaar geleden
Dat kan, als je de combinatiepil slikt, deze bevat 21 pillen per strip. Slik je een andere pil, overleg dan met je huisarts of apotheek. Je kunt met deze pil ook de stopweek inkorten, of uitstellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar kan dit ook na zo'n korte tijd zoals staat beschreven in de beschrijving?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ook als je de pil nog maar kort slikt, kan het doorslikken geen kwaad.
Amadea
8 jaar geleden
Alleen is het wel zo dat je niet gegarandeerd geen onttrekkingsbloeding krijgt. Want als je nog maar net de pil slikt moet jouw lichaam wennen aan die hormonen. En zou het daarom best kunnen zijn dat je als gevolg van het doorslikken een doorbraakbloeding krijgt...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling. Hier had ik ook aan gedacht, vandaar de link hierover.