wat gebeurt er als je kaarsvet drinkt.?

net op serious request bood een kroegbaas aan het te komen drinken. hij zegt het vaker te doen. ik kan dat niet geloven.. wat gebeurt er met je lijf als je dat doet.
lijkt mij niet helemaal goed..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.4K

Het beste antwoord

Het stolt een beetje en je poept het een tijdje later weer uit. Doordat je lichaam 37 graden is zal het niet keihard worden en daardoor nog wel redelijk soepel door het darmkanaal gaan.

Lijkt me niet prettig en kaarsen kunnen ook best wel schadelijke stoffen bevatten. Een kaars op basis van stearine zelf is niet giftig en wordt gemaakt uit palmolie. Kaarsen op basis van parafine worden gemaakt als restproduct bij de winning van aardolie. Parafine is ook niet giftig. Sommige kaaskorsten zijn er ook van gemaakt.

Je kunt er wel last van krijgen en er kunnen wel andere giftige stoffen in het kaarsvet zitten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Overigens is het wel bekend dat brandende kaarsen op basis van paraffine schadelijke stoffen uitstoten zoals tolueen en benzeen. Het is niet bekend of dit heel erg schadelijk is. Kaarsen op basis van stearine (bijvoorbeeld op basis van palmolie en bijenwas) doen dit niet.

Dit geldt met name voor de verbranding en niet zozeer voor het consumeren in dit voorbeeld.

Je kunt dus het beste kaarsen branden of kaarsvet eten/drinken op basis van stearine. Ik denk dat die ook het minst schadelijk zijn om dit experiment mee te doen (wat ik sowieso afraad).

Toegevoegd na 20 minuten:
NB. Ik bedoel bij de toevoeging: Tolueen en benzeen zijn zeer giftig. Benzeen staat bekend als kankerverwekkend. Het is niet bekend of de geringe blootstelling bij het branden van kaarsen gezondheidsproblemen met zich meebrengt, net zo min als bij het eten van kaarsvet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er bestaan diverse soorten kaarsen, zoals kaarsen gemaakt van bijenwas en kaarsen gemaakt van parafine.

De lucht van verbrande parafine kan al schadelijk zijn om in te ademen. Er zit namelijk benzeen in, en dat staat bekent als een kankerverwekkende stof.

Ik vrees dan ook het ergste voor degene die kaarsvet van parafine kaarsen drinkt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort dingen negeren. Je hebt altijd weer mensen die het probren na te doen.

Kaarsvet staat niet op het menselijk menu. Is daarom ook niet geschikt om te consumeren.

Volgens mij krijg je schade aan je slokdarm van die vloeibare troep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het smeltpunt van kaarsvet is ongeveer tussen de 50 en 60 graden! Als het vloeibaar is oftewel drinkbaar dan kun je ervanuitgaan dat het dus minimaal 60 graden is!

Tijdens het drinken zal het kaarsvet beginnen te stollen in je mond, keel en slokdarm!

Je lichaam krijgt dan de zware taak om dit af te breken!
Het is dan ook nodig om daarna veel hete vloeistof te drinken bv thee om het lichaam te helpen om het kaarsvet te transporteren en aankoeken in het lichaam te voorkomen!

Tijdens het drinken van kaarsvet zullen er tranen in je ogen verschijnen door de hitte van het kaarsvet en je huisarts zal tranen in zijn ogen krijgen vanwege de domme actie van zijn patient!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk verbrand je je slokdarm. Daarna zal het op de natuurlijke weg je lichaam verlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kaarsvet koelt enorm snel af. Druppel maar wat vet op je vingers. Dat doet nauwelijks pijn en verbranden helemaal niet. In je mond en slokdarm zit er ook een laag vocht op en ik denk dat het nauwelijks schade aanbrengt.