Wat zijn de gevolgen van 20 laxeerpillen op een dag?

Ik slik sinds twee maanden laxeertabletten en merk dat ik er niet mee kan stoppen. Ik zit inmiddels tussen de 15 en 20 pillen per dag. Ik weet dat het slecht en dat ik moet stoppen, dat lukt voor nu alleen nog niet.

Wat zijn de gevolgen van deze dosering?
En kan de schade nog hersteld worden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
14.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ga naar de huisarts en zorg dat je hulp krijgt.
Cryofiel
6 jaar geleden
Daar sluit ik mij geheel bij aan.

Het beste antwoord

Laxeermiddelen zijn verslavend, maar dat weet je al. Ziekenhuisopname kan gevolg zijn van een Overdosis en nog veel meer.
————————————————————————————————————-----

Beste NoaLove, vraag om hulp en stop er dan zsm mee!
Deze pillen helpen je niet om (snel) af te vallen, ook niet als compensatie van een vreetbui. Zij zorgen voor buikkrampen/-pijn, diarree, verstoorde darmwerking, spierzwakte en voor een nieuwe vorm van leven op de wc de meeste tijd.

Het gaat er niet alleen om wat precies de gevolgen** kunnen zijn, de kans op bijwerkingen*** is door zoveel pillen per dag natuurlijk ook groter. Het gaat erom zo snel mogelijk te stoppen: NU. Dit lukt je kennelijk niet, ga dan morgen naar de huisarts en vraag om hulp, is beslist dringend.

Laxeerpillen: bij verstopping om stoelgang weer op gang te helpen!

***Bijsluiter: lees wat de mogelijke verschijnselen zijn en de wijze van handelen bij overdosering.
Hou de bijsluiter of verpakking bij de hand als je belt, neem deze ook mee als je naar huisarts of ziekenhuis gaat.

**Mogelijke bijwerkingen bij onjuist gebruik van laxeerpillen:
* Kalium niveau: nodig voor spieren, bij gebrek aan kalium: krampen in je spieren
Laag niveau is gevaarlijk, hart is ook een spier. Ook nieren en lever kunnen beschadigen.
*Vochthuishouding ontregelt: lichaam gaat bv vocht vasthouden = tegengesteld effect. Kans op lage bloeddruk: duizelig, flauwvallen, verzwakt gevoel, licht gevoel in je hoofd.
* Tekort vitaminen + mineralen: gevolg bloedarmoede
* Verslaafd raken aan die laxeerpillen: kans dat je niets meer durft te eten, zonder laxeerpillen te slikken..
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/36711-laxeerpillen-en-lijnen-geen-gunstig-effect-wel-schade.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Je darmen raken beschadigd en functioneren minder goed, waardoor weer een ontstopping ontstaat en in extreme gevallen een operatie of een stoma.

Dus stop ermee en drink zoveel mogelijk water, en raadpleeg eventueel je huisarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Eventueel? Sowieso naar huisarts
Cryofiel
6 jaar geleden
Toch een +.
de gevolgen: je helpt heel je stofwisseling om zeep. Morgen huisarts bellen voor een afspraak, die kan je eventueel doorverwijzen.
In hoeverre het goed herstelt geen idee, dat kan de dokter je ook vertellen
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+
ik ken je ouderdom niet maar als je in de puberteit zit dan komt dit meer voor dan je denkt...
op die leeftijd hongeren meisjes en soms zelfs ook jongens zichzelf uit omdat ze vinden dat ze te dik zijn... dat kan ook door laxeermiddelen te nemen die hetzelfde resultaat geven.
deze zaken hebben een onderliggende oorzaak en dat is niet simpel.
dat kan meestal alleen opgelost worden door psychiatrie en ik kan daar over meespreken omdat mijn 1ste vrouw Anorexia Nervosa of magerzucht had maar die was al ouder dan 21 wat het probleem alleen maar erger maakt.
op haar dieptepunt woog die slechts 33 kg voor 1,65m.
het heeft jaren aan sessies gekost om haar er vanaf te helpen maar het heeft eveneens ons huwelijk gekost!!!
in de puberteit valt de genezing relatief nogal mee omdat dit maar een tijdelijke periode is waar kinderen door moeten maar hoe ouder hoe lastiger om er vanaf te geraken.
ik weet niet waarom jij ermee begonnen bent en het is net zoals kinderen die zichzelf snijden... dat heeft ergens zijn oorsprong door zich niet goed in je vel voelen en het enige dat je dan kan doen is iets met je lichaam omdat je daar zelf baas over bent. dat kan snijden zijn of zich uithongeren of zelfs zelfmoord als ultiem middel en net zoals bij de beide vorige voorbeelden is dat een schreeuw om hulp....
best bij een psycholoog gaan als je jezelf hier in dit verhaal herkent.
het kan met een trauma uit je kinderjaren te maken hebben en hoe vlugger je daarmee in het reine komt hoe beter.
ik VOEL heel erg met je mee!!!
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+plus
milenaa
6 jaar geleden
Het spijt me, je intenties zijn goed...
Maar zelfmoord is een schreeuw om aandacht? En zelfmoord is hetzelfde als snijden en een eetstoornis?
Sorry maar dat klopt niet... en vind ik zelfs kwetsende stellingen.
samaiphon
6 jaar geleden
het zijn allemaal uitingen van innerljke problemen en aandacht vragen omdat men er niet zelf uit uitgeraakt. ik heb het spijtig genoeg zelf ook meegemaakt. mijn ex kon, net als haar vader, een brave man trouwens, zich moeiiijk uiten of gevoelens verwoorden en dan komt men tot die problemen. een eetstoornis, zichzelf snijden of ook zelfmoord. HEEL erg om mee te maken als partner