Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang achter elkaar mag ik Aerius (hooikoorts) slikken?

'Mijn' hooikoorts seizoen is weer begonnen, deze loopt meestal tot eind juli. Ik slik Aerius om de symptomen te onderdrukken.

Ik ben helaas de bijsluiter en verpakking kwijt (pilletjes van vorig jaar) en de bijsluiter die ik op internet vind, beantwoord mijn vraag niet.

Kan ik vanaf nu tot eind juli dagelijks 1 tablet Aerius blijven slikken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat kan, maar ik weet natuurlijk niet wat jouw huisarts voorschrijft. Aerius kan gebruikt worden bij allergische reacties op de momenten dat mensen er last van hebben, of eventueel bij aanhoudende klachten de hele periode van blootstelling aan allergenen door (zo staat het ook ongeveer in het farmacotherapeutisch kompas). Het kan dus, en wordt wel vaker gedurende het hele hooikoortsseizoen gebruikt.

Je zult echter een afweging moeten maken van de werking en de bijwerkingen, en dat is echt iets wat je samen met je arts hoort te doen. Dus: ja, je kúnt het een periode elke dag slikken, en dat gebeurt ook wel vaker. Maar wat in jouw geval goed of gewenst is, zul je met je arts moeten bespreken. Als die het voorschrijft "als nodig", dan kun je het doorslikken, of slikken op momenten dat je het meeste klachten hebt, en af en toe even stoppen om te kijken of de symptomen al minder zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik slikte vroeger ook aerius. Je kan er 1 per dag nemen het hele hooikoorts seizoen, dat deed ik tenminste.. Ik weet het niet helemaal zeker, je kunt beter contact opnemen me t je apotheek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding