Er zijn een aantal manier om je adem te testen:

Lik, zoveel mogelijk met het achterste deel van je tong, over de bovenkant van je hand.
Laat het speeksel even drogen en ruik dan aan je hand.
De geur die je ruikt benadert de geur van je adem.

Haal met bijvoorbeeld een verbandgaasje wat tongaanslag weg van het achterste gedeelte van je tong. Als je hieraan ruikt en de geur is onfris, dan is je adem dit ook.

Vraag het een vertrouwenspersoon
Vraag je partner, vriend(in) of collega of je een slechte adem hebt en vraag om een eerlijk antwoord. Zij kunnen je straks ook vertellen of je slechte adem verdwenen is.
fremar
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Maar als de oorzaak nou niet op de tong is?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een eerlijk antwoord van een vertrouwenspersoon laat je niet zelf ondervinden hoe je adem ruikt. En Erotisi heeft gelijk: de oorzaak kan ook in het maagdarmstelsel liggen.
Cryofiel
8 jaar geleden
Of in het tandvlees.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank u wel voor de valabele reacties, het lijkt toch niet zo simpel te zijn...