Is het kijken van 3D filmpjes met twee schermen naast elkaar waarbij je je ogen het tot één 3D filmpje maakt slecht voor je ogen?

http://www.youtube.com/watch?v=HuzKmKEpk-s

Toegevoegd na 1 minuut:
waarbij je ogen de twee schermen ineen zetten*

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, het lijkt mij wel. Je ogen moeten zich op een onnatuurlijke manier inspannen. Ik krijg er zelf in elk geval na 30 seconden hoofdpijn van, is een teken dat het toch niet helemaal goed voor je is.

Toegevoegd na 48 seconden:
Er is al uit verschillende onderzoeken gebleken trouwens dat het kijken naar 3d beelden (met zo'n speciaal brilletje in de bios) ook niet goed is voor je ogen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf totaal geen last van.
Kimath
12 jaar geleden
Het verschilt per persoon hoe snel je er last van krijgt, maar het is gewoon een onnatuurlijke manier van kijken. Je bent continue expres scheel aan het kijken om een filmpje te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er wel echt last van met die 3 d brilletjes, maar de 3ds is nog steeds het rotste..

Andere antwoorden (1)

Je ogen kunnen de 2 schermen niet goed samenvoegen, daarom zie je alles dubbel. Dat is erg vermoeiend voor je ogen. Ik zal niet zeggen dat ze er slecht van worden, maar je krijgt er toch wel hoofdpijn van. Het gaat nog het beste als je van je handen een soort van verrekijker maakt en daardoor naar het filmpje kijkt. Dan heb je niet zo veel afleiding van alles om de film heen en dan krijg je toch nog een beetje het 3D effect.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is de eerste keer dat ik een videoclip in 3D zie, maar het is wel erg leuk. Met een gewoon goedkoop gratis 3D brilletje kan is alles prima zien.