ik ben 16 jaar, en ga voor de eerste keer blowen (wiet roken), kan ik het beste puur roken of gemixt met tabak en waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Puur en dan vaporizen, niet roken. Als je vaporizet vindt er geen verbrandingsproces plaats. Juist de rook van cannabis en/of tabak is schadelijk voor je longen. Als je die component weghaalt heb je eigenlijk alleen nog het verslavingselement. Anders zou ik gemend met shag roken, dat rookt het makkelijkst. Puur is lastig aan te houden en dan doe je er gelijk een stuk meer in. https://nl.wikipedia.org/wiki/Vaporizer Toegevoegd na 7 minuten: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/op-welke-manieren-kun-je-cannabis-gebruiken/ Andere betere manieren om cannabis tot je te nemen zijn eten, bijvoorbeeld via cake (pas op het duurt een tijd voor dat het begint te werken, binnen die tijd kan je een hoop cake tot je nemen) of het drinken van bijv. hasjmelk. Toegevoegd na 28 minuten: Als je die component weghaalt heb je eigenlijk alleen nog het verslavingselement. Ik vergeet nog de langetermijnseffecten zoals de verhoogde kans op eerdere symptonen schizofrenie, mocht je daar gevoelig voor zijn. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/kan-cannabis-schizofrenie-veroorzaken/ Toegevoegd na 12 uur: "Andere betere manieren" . "Beter" zoals in deze rubriek(persoon en gezondheid) gezien beter namelijk lichamelijk gezonder. Toegevoegd na 13 uur: Qua gezondheid maakt het niet veel (of niks) uit of je nu puur, met shag, sigarettentabak of light sigarettentabak rookt (behalve dan de extra tabaksrook, dus in dat geval zou je puur als gezonder kunnen beschouwen). Roken is vooral ongezond in vergelijk met vaporizen/eten/drinken van cannabis. Toegevoegd na 15 uur: Qua gezondheid beste (feitelijk en passend in deze categorie): -Eten, drinken en vaporizen (wel goed oppassen met dosering!) -Puur (want geen extra tabaksrook) -Gemend met welke tabak dan ook Qua gemak (voornamelijk mening): -Vaporizen, je hoeft niet eens te draaien. -Roken met shag (draait makkelijker, rookt makkelijker) -Roken met sigarettentabak (gaat sneller uit, draait minder) -Puur roken (nog erger dan met sigaretten) Qua gevoel inhaleren(mening): -Vaporizen (als goed afgesteld geen rook dus geen hoestneiging) -Roken met halfzware shag -Roken met sigarettentabak -Puur roken -Roken met zware shag Qua gevoelsbeleving( volledig mening) Tja, ik vind het allemaal wel wat hebben.

Nou gewoon heel simpel beginnen Gewoon een blowtje met een sigaret en een beetje wiet Als je niet gewend bent om te roken Neem dan een light sigaret En hou het gewoon simpel Begin niet met spacecake Begin niet puur Dat is allemaal veel te sterk Gewoon samen met vrienden een joint niet meer en niet minder Dan merk je gauw genoeg of het wat voor jou is ja of nee

Gewoon niet aan beginnen mijn vriend! Het begint bij een wietje en eindigt wanneer het te laat is...... Toegevoegd na 14 minuten: Gewoon niet aan beginnen mijn vriend! Het begint bij een wietje en eindigt wanneer het te laat is......ook hierbij treedt (bij de en wat eerder dan de ander) gewenning op, en omdat je iedere keer dezelfde kick wilt zul je steeds meer moeten gebruiken. Uiteindelijk zal de drempel om ooit aan hard drugs te beginnen alleen maar lager worden en dan stap je ineens in een hele andere wereld waardoor je hele leven er in een klap anders uit gaat zien en zal bestaan uit veel vallen, af en toe weer opstaan, en alles draait om het hebben van geld waarbij het dan niet meer uitmaakt voor je hoe je er aan komt als je er maar aan komt. Kijk om je heen en je zult genoeg van deze voorbeelden vinden. Dus nu je nog kan zou ik er nog beter over nadenken en dan niet alleen denken op korte termijn. Succes Toegevoegd na 15 minuten: Gewoon niet aan beginnen mijn vriend! Het begint bij een wietje en eindigt wanneer het te laat is......ook hierbij treedt (bij de en wat eerder dan de ander) gewenning op, en omdat je iedere keer dezelfde kick wilt zul je steeds meer moeten gebruiken. Uiteindelijk zal de drempel om ooit aan hard drugs te beginnen alleen maar lager worden en dan stap je ineens in een hele andere wereld waardoor je hele leven er in een klap anders uit gaat zien en zal bestaan uit veel vallen, af en toe weer opstaan, en alles draait om het hebben van geld waarbij het dan niet meer uitmaakt voor je hoe je er aan komt als je er maar aan komt. Kijk om je heen en je zult genoeg van deze voorbeelden vinden. Dus nu je nog kan zou ik er nog beter over nadenken en dan niet alleen denken op korte termijn. Succes

Gewoon niet aan beginnen mijn vriend! Het begint bij een wietje en eindigt wanneer het te laat is......ook hierbij treedt (bij de en wat eerder dan de ander) gewenning op, en omdat je iedere keer dezelfde kick wilt zul je steeds meer moeten gebruiken. Uiteindelijk zal de drempel om ooit aan hard drugs te beginnen alleen maar lager worden en dan stap je ineens in een hele andere wereld waardoor je hele leven er in een klap anders uit gaat zien en zal bestaan uit veel vallen, af en toe weer opstaan, en alles draait om het hebben van geld waarbij het dan niet meer uitmaakt voor je hoe je er aan komt als je er maar aan komt. Kijk om je heen en je zult genoeg van deze voorbeelden vinden. Dus nu je nog kan zou ik er nog beter over nadenken en dan niet alleen denken op korte termijn. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100