ik ben 16 jaar, en ga voor de eerste keer blowen (wiet roken), kan ik het beste puur roken of gemixt met tabak en waarom?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik jou was zou ik niet gelijk voor puur gaan.
De kans op misselijkheid en om "out" te gaan is groter dan wanneer je eerst een aantal keer je "limit" opzoekt met wat je het beste bevalt.
Amadea
8 jaar geleden
Geen van beide. Vraag aan je ouders waarom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@dynamite: Fout! Cannabis word juist extreem versterkt door tabak. Een ervaren gebruiker word stoned door tabak+wiet en word alleen nog high van pure wiet (stoned werkt lichamelijk sterker dan high). Minder effect bij puur dus. Een pure blow gaat gewoon uit als je er niks mee doet en een gemengde blow blijft langer branden. Puur is dus veiliger. Ook is de gemengde blow dikker en gaat veel heftiger klappen, want minder wiet is nodig door het mengen met tabak, en het effect van tabak met wiet drukt je letterlijk in je stoel. Hierom word gerookt met tabak. Het nadeel is natuurlijk de verslavende werking van tabak en de bizarre schade aan je longen. Wiet bevat meer teer dan tabak en het ontbreken van een filter is slecht voor de gezondheid. Ik raad de vraagsteller aan om -Puur- wiet te gebruiken. Beter kan je het laten. Je hebt behoorlijke kans om verslaafd te raken en de effecten kunnen psychisch Zwaar zijn. Wil je het toch doen? Rook dan een sativa (maar geen haze) en vermijd indica soorten (zoals Ww). Rustigere wiet is bijvoorbeeld Pp. Wat je werkelijk krijgt weet je nooit tenzij je het zelf gekweekt hebt. Voorgedraaide blows aanschaffen is nog verstandiger omdat er weinig wiet in zit maar sowieso meer dan genoeg voor de eerste keer. Deze blows runnen op de tabak die erin zit. Reken maar dat je de eerste keer bizar hard gaat dus doe dit in een veilige omgeving. Blowen is geen spelletje. Het werkt -niet- hetzelfde als alcohol. Zoek je grenzen niet op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar echt. Amadea zegt het al. Praat met je ouders.
Wiet is niet ongevaarlijk. Het is een eeuwige discussie en iedereen heeft een mening, maar ik raad je aan een biertje te nemen en de wiet te vergeten. Wel zo veilig (bij matig alcohol gebruik). Helaas heb ik te laat gelezen dat je te jong bent om te gebruiken en ik zou wensen dat mijn reactie verwijderd word. In je oren knopen dat tabak de wiet versterkt, dat is het enige wat je mag weten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Mb9 Juist alcohol is schadelijker dan cannabis(op het moment dat je vaporized). Dat heeft niets met meningen te maken dat is een feit. Er is geen enkel onderzoek dat laat zien dat op de juiste wijze gebruikte cannabis schadelijker is dan alcohol. Het enige wat echt slecht is, is cannabis roken, net zoals tabak roken slecht is. Tabak en wiet versterken is een verhaal wat ik nog nooit gehoord heb. Ja, het kapot maken van je longen wellicht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.iflscience.com/health-and-medicine/new-study-suggests-risks-marijuana-use-have-been-overestimated
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wij probeerden vroeger wel eens wie er het meest kon blowen, dat leidde tot er toe dat iedereen voor 12 uur lag te pitten of iig te lui was om nog een joint te draaien. Gelukkig hadden we al door dat we dat zelfde geintje met alcohol niet hoefden te proberen. Een generatie later had dat wat minder goed door. http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3852323/2015/02/16/Steeds-meer-meisjes-zuipen-zichzelf-klem.dhtml
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat hier om roken. Een vaporizer is leuk maar alleen de dure modellen werken naar wens en het echte stoned zijn blijft uit. Wie rookt voor de high heeft er wat aan. Een vaporizer geeft de voldoening van het stoned roken niet bij een (te) ervaren dagelijkse gebruiker. De theorie van vapen is leuk, de praktijk valt tegen. Maakt voor de vraagsteller niet uit. Die kan beslist het best gaan vapen. Leuk en minder schadelijk.
De longen zijn beslist te kwetsbaar om -vaak- te belasten met wiet roken. Neem dan een biertje. De lever moet je beslist niet verwoesten, dat is een feit. Natuurlijk is persoonlijke aanleg hier relevant en ook belangrijk is wat je het meest gebruikt, alcohol of tabak/wiet. Gebruik je evenveel alcohol als tabak, dan zal je sneller gaan hoesten dan dat je je lever voelt. Daar ligt mijn punt. De gemiddelde dagelijkse drinker loopt wat gezonder rond dan de gemiddelde dagelijkse roker. Natuurlijk ligt dat aan de hoeveelheid, 10 sigaretten op een dag tegenover 2 biertjes in de avond is vast geen eerlijke vergelijking, maar 2 blows tegenover 2 biertjes wel, en 10 sigaretten tegenover 2 dikke blows ook qua gezondheid. Ik ben benieuwd naar je reactie. Wel moet gezegd worden dat de longen zichzelf kunnen herstellen bij het stoppen met roken. Dat heb ik van de lever nooit gehoord? Een vervelend proces, dat herstel. Maar het kan. Toch lijkt het me niet vreemd dat je beter wat alcohol kan nemen dan gerookte(!) wiet, zolang de hoeveelheid gelijk is. Wat betreft tabak+cannabis. Rook een pure en rook een mengsel van tabak en cannabis en het verschil zal je merken. Bij tabak heb je minder wiet nodig, en je zal meer 'couchlock' voelen. Ik zal een bron zoeken. Die zijn er wel. Dit effect treedt op bij Echt ervaren gebruikers. Verslaafden. Die merken helemaal niks meer van pure wiet en hebben alleen effect bij hun vertrouwde mengsel. Het lichaam is daar aan gewend en neemt geen genoegen met minder.
Ook wie normaal niet rookt en dan wiet+tabak gaat roken krijgt effect van wiet maar ook van het zware (want nooit eerder ervaren) tabak. Bij puur wiet is de klap van tabak er niet. Tabak geeft de couchlock. De indica staat hier om bekend maar ook die doet minder zonder tabak. Tabak geeft een voelbare toevoeging aan wiet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zal vast een verschil zijn in ervaring, tabak+wiet of puur. Maar jij zegt de voor mij onbegrijpelijke zin:
"Puur is dus veiliger". Afgezien van de tabak die je dan minder rookt zie ik dat niet. "Dat heb ik van de lever nooit gehoord?"
Ik heb goed nieuws voor je :D
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-leverziekten-kan-men-krijgen-van-alcohol/
Wanneer de drinker stopt kan de lever zich weer na enkele weken herstellen. Over de rest. Idd vaporizen zal je niet snel de doen de eerste keer, maar dan zou je kunnen gaan voor spacecake/hashmelk. Waar het mij om gaat is dat vooral het zwaartepunt wordt gelegd op roken, terwijl dit een mogelijke inname is van cannabis. Dan is het oneerlijke discussie om de gevaren daarvan als het zwaartepunt te nemen, aangezien je dat volledig kan omzeilen (met alcohol heb je die luxe niet). Ja blowen is ongezond, maar dat ongezonde zit hem in het roken. De eeuwige discussie bestaat niet (ja hij bestaat wel,maar dat is onterecht) cannabis is lang niet zo gevaarlijk als alcohol.
Dat kunnen we bewijzen met maar twee liter wodka(of minder) en zoveel wiet als een mens op een dag kan roken/eten/vaporizen. Als je dus iemand van blowen probeert af te houden met een biertje is dat in mijn ogen een glimlach waard. Geef dan gewoon de gevaren van blowen weer (niet de gevoelseffecten dus, dat is me helemaal onduidelijk wat dat er mee te maken heeft stoned vs high, allemaal leuk voor stonerstheorie, maar het zegt niet veel).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah deze zocht ik: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-drug-is-de-gevaarlijkste/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met als meest ergerlijke dat paddo's illegaal zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Nutt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://sensiseeds.com/nl/blog/verdamper-highs-deel-i/
Hier het effect dat ik bedoelde. Midden van de tekst. Blowers die een geestverlammend effect wensen roken tabak met wiet. Zo simpel is het om heel super stoned te worden van heel weinig wiet. Je snapt toch hoe. Nicotine, verdunnen, en structuur van blow. Want tabak heeft voordelen in de opmaak van de blow waardoor je er alles uit haalt wat erin zit. Wat dus niet hoeft voor vraagsteller. Is maar net wat je zoekt in wiet. Minder stoned= meer veilig. Want eerste keer. Vraagsteller zal van drie korrels roken al uit de pan gaan. Puur gaat de wiet lekker snel op, einde ervaring en het is ook nog eens zuiver. Veel zal in de lucht verdwijnen zonder inhalatie. Het gaat hier over roken tomaat. Je zegt dat de lever zich snel kan herstellen. Longen ook. Mooi zo. Maar roken heeft natuurlijk een schadelijk effect dat niet te verwaarlozen valt. Bij alcohol hoeft dat niet bij normaal gebruik, maar het kan wel, en bij blowen hetzelfde.
De vapo klopt. De spacecake ook. Van een paar biertjes ga je niet dood. Overdosis is toch niet relevant bij verstandig gebruik? Van zowel wiet als alcohol ga je uiteindelijk slapen en van beiden kan je enorme hoofdpijn krijgen en de volgende ochtend brak opstaan. Blowen is nou eenmaal de heftige manier om wiet te gebruiken. Roken werkt sterker dan andere methoden. Vraagsteller vroeg om roken. Voor vraagsteller is de vapo en cake geschikt en kan wiet puur ook hard inslaan, het is immers de eerste keer. Zonder tabak noem ik dat veiliger omdat nicotine effecten vermeden worden. Stoned en high is van toepassing op het verdere verloop van je dag. Geplakt op de bank hangen of wat actiever. Niet moeilijk. Het heeft deels te maken met de tabak vandaar uitleg.
Ritsuka
8 jaar geleden
Begin rustig, het duurt soms even voordat je wat gaat voelen, neiging is dan groot om extra te nemen, en dan komt het ineens hard aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoewel roken als niet wenselijk is, beschadigt wiet je korte termijn geheugen zodat ik het nooit zou doen.
Gerrit
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Minder stoned= meer veilig. Nee, snap ik niet zie ik niet. Wat is veiliger dan? Stoned is een gevoel een ervaring. Veiligheid heeft met gezondheid te maken. Je lijkt "een effect" te verwarren met gevaar. "Want eerste keer"
Die conclusie volg ik helemaal niet. "Het gaat hier over roken tomaat."
Ik viel je aan op de zinnen:
"Wiet is niet ongevaarlijk. Het is een eeuwige discussie en iedereen heeft een mening, maar ik raad je aan een biertje te nemen en de wiet te vergeten." Je bedoelde dus blijkbaar blowen... Wiet(cannabis) IS ongevaarlijker dan alcohol. Het bewijs daarvoor is geleverd middels allerlei links. Alcohol is een van de gevaarlijkste drugs die er is. En idd van een keer een biertje drinken hou je niks over, van een keer cannabis gebruiken ook niet, ook niet als dat door blowen is. "Stoned en high is van toepassing op het verdere verloop van je dag. Geplakt op de bank hangen of wat actiever. Niet moeilijk. Het heeft deels te maken met de tabak vandaar uitleg." Ja vast maar het zegt helemaal niks. Althans in jouw hoofd staat het voor iets. Je beschouwt onterecht het ene als gevaarlijker als het andere dat krijg je niet onderbouwt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Van zowel wiet als alcohol ga je uiteindelijk slapen en van beiden kan je enorme hoofdpijn krijgen en de volgende ochtend brak opstaan." Mijn ervaring is dat ik van blowen nooit een hoofdpijn heb de volgende dag, ongeacht de hoeveelheid. Van een paar biertjes ligt dat anders. Maar dat is allemaal eigen ervaring, eigen mening. Niet zo relevant dus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@vanrijn https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/heeft-cannabis-een-blijvende-invloed-op-het-geheugen/ Ligt ook wat genuanceerder.
Z512099
8 jaar geleden
@Mb9 :" rook dan een sativa maar geen haze ", waarom geen haze ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Mb9 Je kan wel zeggen "ik zou adviseren te gaan voor een high de eerste keer, omdat dat een prettigere ervaring is (mening)". Maar als je gaat schermen met gevaar(feit), moet je daar wel iets van een onderzoek bijplakken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@wrk132
@Mb9 "Dan nog de opmerking dat je stoned wordt van roken met tabak en high zonder tabak ???? Wie dat zegt heeft geen verstand van wiet" Ja dan krijgen we dus dit soort stonerdiscussies, die er helemaal niet toe doen. Gevoelseffect. Leuk allemaal en ook van de "kenners" ken ik deze theorie(en): http://www.rollingstoned.nl/6-redenen-om-wiet-puur-te-roken/
Of de andere:
http://www.zamnesia.nl/content/320-sativa-vs-indica-effecten "Tabak verpest het effect van wiet. Tabak vernauwd je bloedvaten, terwijl wiet deze juist verwijdt. Tabak en wiet hebben een tegengesteld effect op elkaar en de tabak in je joint zorgt er dus voor dat je sloom en stoned wordt, de welbekende couch-potatoe die niet veel energie meer heeft. Wie puur rookt krijgt daarvan juist energie en een actieve high. Dit is afgezien van of het waar is of niet(tabak/puur of sativa/Indica) een meningsdiscussie. Ik zie niet in wat het voor verschil maakt of je voor de eerste keer nu een zogenaamde high-belevenis meemaakt of een stoned-belevenis." Allemaal leuk maar vooral heel subjectief.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je wat je het beste kan doen. Gewoon jouw deel opeten (zonder tabak :D). Scheelt ook het bakken van een cake.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thc werkt met de vetten. Daarom zit er een cake om de wiet heen. Hasjmelk zal hetzelfde werken. Roken werkt ook. Wiet puur opeten doet niks. Wellicht kan je het tussen de hamburgers door eten, geen idee. Gewoon in de oven met een cake bakken dus. Pannenkoeken doen het ook. En vast veel meer recepten. Het is nu duidelijk wat ik bedoel met het stoned worden met tabak. Er word beweerd dat tabak de wiet verpest, maar dat is een mening zoals ik er ook wat heb staan. Ik rookte veel liever met tabak, voor het sterkere en zeer vermakelijke effect. Het tegenstrijdige tussen tabak en wiet is mij bekend en dit zorgt voor het leuke couchlock gevoel waar ik op doelde. Dat mag iedereen zelf weten. De eerste keer zal het niet uitmaken wat je doet. Bij vaker gebruik kunnen die trucjes je space naar voorkeur laten verlopen. De structuur van een blow is afhankelijk van hoe goed je kan draaien. Het inburn verhaal gaat over dat je een blow met tabak gemakkelijker kan recht trekken bij inburn dan een pure als beginner. Wie niet goed kan draaien kan behoorlijk wiet verliezen aan de lucht. Bij een pure blow zijn de verliezen dan het grootst. In de brandkop van een blow met tabak is de wiet beter verspreid waardoor vooral tabak verloren word aan de lucht. Ook wiet, maar die is verspreid door de blow en tabak zorgt voor een betere opvulling en verbranding. Bij puur gaat de brandkop van pure wiet rechtstreeks de lucht in zonder ander middel dat het verlies compenseert. De beginner gaat dat moeilijk tegen, ervaren gebruikers hebben hun trucjes. Vuur geeft rook, ook aan de verkeerde kant van de blow. Dan zeg ik, geheel vanuit eigen mening; laat die jongen gewoon een pure draaien en de verliezen voor lief nemen omdat het effect -meer- dan voldoende zal zijn zonder tabak. Ik hoop duidelijk gemaakt te hebben dat indica en sativa een verschillend effect geven en dat tabak daar ook invloed op heeft. Hierboven lees ik mooie bronnen die aangeven wat ik bedoel. De eerste keer zal vraagsteller weinig verschil merken tussen verschillende manieren om te roken. Ervaren gebruikers zullen verschil gaan merken en weten wat zij het liefste doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wiet is niet ongevaarlijk. Van wiet ga je niet dood van overdosis zoals bij alcohol. Maar je kan er van in de war raken. Psychoses komen voor en hierboven is al aangegeven wat het met het geheugen kan doen. Wiet heeft bijwerkingen. Angsten kunnen de space verpesten en fout gaan komt voor bij beginners. Er is van alles mogelijk. Leuk en niet leuk. Zoals elke drug bijwerkingen kan hebben is ook wiet niet geheel zonder risico's, al zal persoonlijke aanleg daar een grote invloed op hebben. Hiervoor hoeft niet eens veel of vaak gerookt te worden. Een ander heeft nergens last van. Persoonlijke situaties. Zo ervaar ik minder nadelen bij alcohol dan bij wiet. Alcohol werkt voor mij stabieler op de geest. Daarin zal ik niet de enige zijn. Anderen hebben minder nadelen bij wiet dan bij alcohol. Daarbij bedoel ik dus niet alleen roken maar ook gewoon het effect op de geest van cannabis. Het is voor iedereen anders. Met veilig bedoel ik dus niet dat je in het ziekenhuis komt na blowen. Ik had het beter moeten verwoorden. Het lijkt mij onveilig als vraagsteller straks zonder controle over zichzelf zit fout te gaan op de bank (misschien wel buiten want mag hij dit wel thuis?) zonder het vermogen om op te staan of te genieten. Dat gebeurd wel vaker bij jonge jongens. Sommige mensen gaan zelfs overgeven van wiet roken! Helaas heb ik dat meerdere keren om me heen gezien. Een dikke pure aanraden is vanuit mijn oogpunt niet verstandig. Maar tabak toevoegen maakt het allemaal net wat zwaarder, en daarom nog minder verstandig. Alsof het nog niet genoeg is, als beginner. Op het pakje van shag staat de hoeveelheid teer en nicotine. Op een pot sigarettentabak ook. De rook van shag is dikker en bevat meer teer en nicotine. Iedere roker zal het verschil kunnen herkennen. Van shag in de blow zal vraagsteller de eerste keer Echt een couchlock krijgen, heftiger dan bij gebruik van een sigaret. Tomaat ik ben er nog, wiet heeft mij niet gedood. Maar ik heb wel vaak hoofdpijn gehad van blowen. Veel anderen ook. Als je rookt tot je je rode ogen niet meer kan openhouden, kan je nog even doorgaan tot je de hoofdpijn bereikt hebt. In slaap vallen gebeurd niet snel als je gewenning hebt opgebouwd. Soorten als haze en kush kunnen dit kunstje versnellen door het hoge thc gehalte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@z: sativa is high wiet maar haze varianten zijn extra sterk (lange bloeitijd+ krachtige genen). Hoog thc gehalte. Met het oog zijn de verschillen waar te nemen. Op haze zie je veel kristallen en met een vergrootglas kan je de verschillen nog beter waarnemen. Omdat dit de eerste keer gebruik betreft is een haze af te raden, want het is te sterk. Gewone wiet doet voldoende. En natuurlijk is er ook slechte mislukte haze verkrijgbaar die niet half doet wat een normale wiet doet. Het gaat om de kwaliteit van de oogst. Maar ook de genen van de plant spelen een rol. Vandaar mijn aanraden om een normale, niet haze, Pp te roken en sativa haze en indica soorten te vermijden. Haze is vaak sterkere wiet, indica ook. Vraagsteller heeft inmiddels een ruime voorlichting gehad en kan alle kanten op. Nicotine is verslavend, heeft functies in de blow, en de keuze zal zelf gemaakt moeten worden.
Z512099
8 jaar geleden
@Mb9, bedankt voor je gedetailleerde antwoord op mijn haze-vraag.
Ritsuka
8 jaar geleden
van 1x wiet roken raak je echt niet zomaar verslaafd en dat je uiteindelijk aan de harddrugs gaat.
Z512099
8 jaar geleden
@ Sampo 74, jij hebt wel een wiet-fobie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap niet waarom er zo serieus op deze vraag wordt ingegaan. Het kind is zestien, dus gewoon : "nu nog effe niet".
Als je hersens zijn uitgerijpt kun je het wellicht een keer proberen, maar dit is niet echt een geschikte leeftijd om te experimenteren, of je moet ene heel volwassen, vroegrijp kind hebben dat zijn ervaringen goed kan evalueren en verstandige beslissingen kan nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan het beste niet van die troep roken. Iedereen denkt tegenwoordig dat het maar stoer is maar geloof me de meeste vinden niet roken stoer en vooral op de leeftijd van 16 nu klink ik als zo'n ouwe zeurzak maar ben gewoon iemand van 23 jaar en ik weet waar ik het over heb. Natuurlijk ben je uiteindelijk degene die het beslist maar mijn neefje van 15 is ook gaan blowen en is ook helemaal de verkeerde kant op gegaan sinds hij is begonnen bijna iedereen kotst hem uit om dat dat blowen en de rest wat hij doet zoals stelen alles behalve stoer is. tis maar een tip kijk zelf maar wat je er mee wilt doen!

Antwoorden (1)

Puur en dan vaporizen, niet roken. Als je vaporizet vindt er geen verbrandingsproces plaats. Juist de rook van cannabis en/of tabak is schadelijk voor je longen. Als je die component weghaalt heb je eigenlijk alleen nog het verslavingselement.

Anders zou ik gemend met shag roken, dat rookt het makkelijkst. Puur is lastig aan te houden en dan doe je er gelijk een stuk meer in.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

Toegevoegd na 7 minuten:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/op-welke-manieren-kun-je-cannabis-gebruiken/

Andere betere manieren om cannabis tot je te nemen zijn eten, bijvoorbeeld via cake (pas op het duurt een tijd voor dat het begint te werken, binnen die tijd kan je een hoop cake tot je nemen) of het drinken van bijv. hasjmelk.

Toegevoegd na 28 minuten:
Als je die component weghaalt heb je eigenlijk alleen nog het verslavingselement.

Ik vergeet nog de langetermijnseffecten zoals de verhoogde kans op eerdere symptonen schizofrenie, mocht je daar gevoelig voor zijn.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/kan-cannabis-schizofrenie-veroorzaken/

Toegevoegd na 12 uur:
"Andere betere manieren" . "Beter" zoals in deze rubriek(persoon en gezondheid) gezien beter namelijk lichamelijk gezonder.

Toegevoegd na 13 uur:
Qua gezondheid maakt het niet veel (of niks) uit of je nu puur, met shag, sigarettentabak of light sigarettentabak rookt (behalve dan de extra tabaksrook, dus in dat geval zou je puur als gezonder kunnen beschouwen). Roken is vooral ongezond in vergelijk met vaporizen/eten/drinken van cannabis.

Toegevoegd na 15 uur:
Qua gezondheid beste (feitelijk en passend in deze categorie):
-Eten, drinken en vaporizen (wel goed oppassen met dosering!)
-Puur (want geen extra tabaksrook)
-Gemend met welke tabak dan ook

Qua gemak (voornamelijk mening):
-Vaporizen, je hoeft niet eens te draaien.
-Roken met shag (draait makkelijker, rookt makkelijker)
-Roken met sigarettentabak (gaat sneller uit, draait minder)
-Puur roken (nog erger dan met sigaretten)

Qua gevoel inhaleren(mening):
-Vaporizen (als goed afgesteld geen rook dus geen hoestneiging)
-Roken met halfzware shag
-Roken met sigarettentabak
-Puur roken
-Roken met zware shag

Qua gevoelsbeleving( volledig mening)
Tja, ik vind het allemaal wel wat hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus voor de vapo.
Een blow met shag gaat aanzienlijk langer mee dan een blow met gewone tabak. Gewone tabak brand gewoon te snel, vaak sneller dan de wiet en dat verhoogd de kans op inburn (alleen als je meer wiet dan tabak gebruikt). De wiet komt tot zijn recht met shag. Maar! Shag is super ongezond. Erger dan gewone tabak. Heel heel ongezond. En shag heeft een nogal overheersende smaak in de blow die bij gewone tabak niet zo aanwezig is. Laten we het maar houden bij de vapo. Nog een ongezonde: een lange dunne blow geeft meer hijsen dan een korte dikke blow. Reken maar uit. Brandkop is groter bij de korte dikke en er gaat meer de lucht in zonder inhalatie. Bij iedere hijs trek je het vuur naar je toe. De lange leeft langer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor mij is shag gewone tabak :D. Over schadelijkheid shag vs sigaretten tabak: http://www.rokeninfo.nl/professionals/tabaksproducten/sigaret-en-shag Is gelijk zover ik het begrijp.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zware shag is het donkere natte spul vol teer. Gewone tabak is gedroogd en bevat minder teer. Half zware shag ligt in het midden. Shag is veel voller dan gewone tabak. Heb je het geprobeerd? Ja toch? De teer blijft aan je vingers plakken bij shag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Mb9 Jij trekt conclusies uit eigen ervaring en eigen mening. Daarna trek je niks aan van onderzoek dat jouw ongelijk aantoont. http://www.rokeninfo.nl/professionals/tabaksproducten/sigaret-en-shag
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Mb9 Of laat ik het anders vragen. Wat weegt zwaarder voor jou onderzoek of eigen ervaring?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kopen. Of anders zoals ook in het antwoord staat een andere vorm kiezen om cannabis te nemen dan roken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De teer blijft aan je vingers plakken bij shag. Mooie zelfdeceptie :D Nu suiker. Droge suiker plakt niet aan je vingers, natte suiker wel (of honing/caramel). Wat bewijst dat? Niks.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@wrk132 Maar heb jij het zelf wel eens gedaan dan ?
Ja. Maar dat staat buiten de vraag. Ik heb het idee dat gebruik hier nogal de perceptie vertroebelt. Vandaar dat ik steeds met links kom en niet met zelfverzonnen verhalen over wat nu in mijn hoofd ongezonder zou zijn. "Want spacecake adviseren aan iemand die zelfs nog nooit geblowd"
Wat is het probleem? Behalve dan de dosering waar ik voor waarschuw. Het is handig als je je argument afmaakt. Cannabis roken is aantoonbaar ongezonder dan het eten. "En shag in plaats van light sigaretten?" Ja, toon maar aan dat shag ongezonder zijn dan (light) sigaretten. "Waarom niet gelijk een Blunt ?" Dat is ook roken, dus ook schadelijker, dus daarom niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, toon maar aan dat shag ongezonder zijn dan (light) sigaretten. Ik zal voor de derde maal deze link kopieren:
http://www.rokeninfo.nl/professionals/tabaksproducten/sigaret-en-shag ‘Light’ sigaretten worden verkocht als minder schadelijk, maar zijn zeker zo ongezond als gewone sigaretten.12 Bij light is de vormgeving zo aangepast, dat machinale tests minder afgifte van schadelijke stoffen registreren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Gezond en ongezond leek mij (in deze rubriek).
Maar daar ligt dus het discussiepunt in mijn ogen. Ik zeg erbij WAAROM ik het goed of slecht vindt, of dat een mening(smaakt lekkerder) is of een feit (gezonder). De vraagsteller wil gewoon weten hoe hij het best een blowtje kan gaan roken In mijn ogen met shag, zo heb ik het geleerd. Dat brand lekker. Maar dat is dus een mening,
En dan is shag heel zwaar roken. Is ook een mening. Echter nu weet ik pas dat je het ALS mening bedoelt. "Roken is altijd slecht maakt niet uit wat je rookt"
(precies dat is de strekking van mijn verhaal) "En een beginner spacecake adviseren is gewoon niet goed !" Ja gast het zal, wel maar vertel me dan eens WAAROM jij dat denkt of vindt (of denkt te weten). Eten is beter dan roken. Gezondheidtechnisch (je weet wel de rubriek hier, waarin dat relevant is). Dat is geen mening maar een feit. Dat strookt ook mooi met je eigen zin: "Roken is altijd slecht maakt niet uit wat je rookt" Ik denk dat je een beetje te ver gaat in wat goed of slecht is Jij gaat er te weinig op in als je stelt X is goed, waarom X dan wel of niet goed zou zijn.. Dat loopt dan uit op discussie. Ik denk dat jij qua gezondheid bedoelt, jij bedoelt qua smaak of effect of weet ik wat. Voor mij is het gezondheidsargument hier zwaarwegender.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De meeste blowers zouden niet eens een blow aanpakken waar shag in zit Ja en ik heb het andersom :D. En ik zit dan toevallig in de 10-20% groep van mensen die ik ken die alleen blowen met shag. Maar goed iig weet ik nu dat je het hebt over het gevoel bij inhaleren. De grap is dat ik als ervaren blower ook een keer angstig ben geweest na het eten van spacecake, echter in mijn ogen is het gezondheidsaspect zwaarwegender. "En hoeveel gaat er in dan?"
Dat zeg ik toch ook in mijn antwoord, je moet wel even goed rekening houden met de hoeveelheid. Een hele simpele is: niet meer per cupcakeje dan je zou blowen. Door dosering is bij spacecake eten onhandig en kan leiden tot angst. Beginnen met roken kan leiden tot een rookverslaving. Geef ik de voorkeur aan .... spacecake. Maar eindelijk is er eens duidelijkheid over wat je bedoelt. Dat scheelt een hoop. "En dan meningen geven over alcohol en wat slecht voor je is ??
En wat beter is ??
Dat wordt helemaal niet gevraagd ?" Daar mag je Mb9 op aan spreken. Het high vs stoned principe vind ik een nondiscussie in deze. Alcohol vs cannabis moest hij zo nodig mee komen. Tja dan heb je me, die laat ik nooit lopen. Ik ben die discussie niet begonnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Ik denk dat je een beetje te ver gaat in wat goed of slecht is Dat doet helemaal niet terzake" Meest bijzondere uitspraak deze week die ik gezien heb. Het is in mijn ogen het hele breekpunt van de complete vraag (en discussie die er nu over woedt). ALS de vrager goed had aangegeven met het gezondheidsaspect te worstelen, OF het gevoelsaspect, OF weet ik wat voor effect. Was deze vraag veel eenduidiger te beantwoorden geweest. Mij leek het dat de rubriek in deze goed/slecht dicteert (gezond/ongezond). Als de vraag in meningen had gestaan was het nog een heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wrk132 Dat shag gewoon heel zwaar aanvoelt in de keel voor mensen die niet gewend zijn om te shag te roken ! Of helemaal niet roken behalve blowen ( ja is ook roken ik weet het )
De meeste blowers zouden niet eens een blow aanpakken waar shag in zit. + omdat. Meer teer en nicotine staat op het pakje. Veel rokers vermijden shag omdat het te zwaar is. Tijdens het gebruik is het verschil tussen sigaretten en shag merkbaar. Ik kan me vinden in je toevoeging en ook in de toevoeging hieronder. En daar schuilt het gevaar in spacecake , met blowen kan iemand aanvoelt wat en wanneer te stoppen als het teveel wordt.
Maar dat gaat niet als het in je maag aan het verteren is en opgenomen wordt , dan blijft het maar komen en dan komt de angst, ik weet dat dit niet geldt voor iedereen maar de kans is groot aanwezig ,zeker de eerste keer als je niet weet wat je aan het doen bent, dat komt meestal pas met ervaring.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"+ omdat. Meer teer en nicotine staat op het pakje. Veel rokers vermijden shag omdat het te zwaar is. Tijdens het gebruik is het verschil tussen sigaretten en shag merkbaar. Ik kan me vinden in je toevoeging en ook in de toevoeging hieronder. " http://wetten.overheid.nl/BWBR0006531/geldigheidsdatum_09-12-2015
Het percentage teer is bij shag maximaal maar 20% meer, De rest is mening. Het meest bijzondere vind ik dat jullie de gezondheidsproblematiek namelijk iemand laten beginnen met roken blijken te prefereren over de mogelijke kans op een angstaanval (die met voorlichting over dosering goed te voorkomen is). Net zoals je uitlegt dat je niet teveel in een joint stop, of met drinken niet met een hele fles rum begint, zo kan je met een spacecake beginnen met heel weinig in een spacecake te doen. In mijn ogen zou het mooi zijn als cannabisgebruik van de rookgewoonte weg zou gaan en naar vapen/eten/drinken zou gaan. Wat idd een nadeel heeft met dosering maar dat is een veel kleiner nadeel dan roken. En als je dan toch rookt zijn jullie erg kieskeurig over wat zwaar is. Ik heb dat probleem nooit zo gehad zoals jullie dat blijkbaar hebben met shag. "zeker de eerste keer als je niet weet wat je aan het doen bent,"
Dat kan net zo goed misgaan als je al jaren blowt en teveel spacecake eet. Mijn standpunt blijft dus alles beter dan beginnen met cannabis roken. Tenminste als de vrager nog niet een rookgewoonte heeft.