is er weleens iemand niet wakker geworden na een narcose voor een tandartsbehandeling

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet teveel naar de angst gaan zoeken en doemgedachten de vrije loop laten... Heb eerder vertrouwen dat het gewoon GOED gaat!

Het beste antwoord

Je bedoelt dood gegaan? Ja, elke narcose heeft dat risico. Ze houden je heel goed in de gaten en de narcose voor tandarts behandelingen zijn over het algemeen erg licht en hebben een heel minimaal risico, maar dat risico is er nog steeds, bij elke narcose. Zeker wanneer een patiënt overgevoelig reageert op het narcose middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat komt sporadisch voor dat een patiënt niet meer wakker wordt na een narcose bij de tandarts. Maar die gevallen zijn zó uitzonderlijk dat ze onmiddellijk de krant halen:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7394810/__Jochie_dood_bij_tandarts__.html

Ook bij een plaatselijke verdoving kan, door overgevoeligheid voor bepaalde stoffen, een allergische reactie ontstaan met de dood tot gevolg. Een combinatie met bepaalde medicijnen kan hetzelfde effect hebben.

Toevallig ken ik iemand die, tientallen jaren geleden, door een plaatselijke verdoving bij de tandarts gedeeltelijk verlamd is geraakt.

Hoewel het dus altijd om uitzonderingsgevallen gaat, zijn er aan elke narcose risico's verbonden. Daarom zal een tandarts vóór de verdoving altijd vragen of je bepaalde ziektes of allergieën hebt of medicijnen gebruikt.
Pieter2011