kan je maandverband in met ballet?

Kan je met ballet maandverband in en lek je dan niet snel door of zie je het door je strakke balletpakje en broekje?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Praat er eens met je moeder/zus/tante over, zij heeft dezelfde onzekerheden gehad, als jij nu ervaart. Ook zij heeft de keus tussen maandverband en tampons ooit moeten maken en heeft het waarschijnlijk beiden uitgeprobeerd. Zij kan je er alles over vertellen, voor zover zij het heeft ervaren. Ook kan zij je tips geven over het gebruik van verschillende maandverbandjes en tampons, vertellen hoe je het in je slipje moet plakken, hoe je het weggooit, hoe vaak je het moet wisselen en hoe je jezelf verzorgd tijdens deze periodes. Zoek hierbij hulp en informatie bij de vrouw die je vertrouwd. De maandverbandjes van tegenwoordig zijn geschikt om mee te dansen, of te sporten, ze zijn dun en bijna onzichtbaar en vangen het bloed goed op, ook zorgen zij ervoor dat er geen vervelende geurtjes vrijkomen. Maar ook tampons zijn klein en absorberen prima, zijn makkelijk in te brengen met of zonder zachte inbrenghuls. Het is een keus die jij moet maken, jij moet het beleven, voelen of het bij je past, dat kan niemand anders voor je doen, met wat ondersteuning en hulp bij je vragen, is begeleiding van een vrouw waarschijnlijk wel prettig.
Ondervind het op jouw manier, op een manier die bij jou past en goed voelt. Probeer verschillende merken en laat je niet overhalen tot iets wat je niet prettig vind. Er is zoveel keus in de winkel, ga eens rustig je oriënteren op wat er te koop is, samen of alleen wat voor jou prettig is. Ook is er op het internet te vinden wat er te koop is en wat de voor- en nadelen zijn, als je het liever wat discreter aanpakt. Er is echt wel maandverband te vinden dat geschikt is om mee te dansen en/of te sporten. Doe eventueel een strakke hipster over je broekje waar je het maandverbandje in hebt geplakt, als je balletpakje dat toelaat. Ga dus op onderzoek uit en ontdek wat de mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ach @crea ... niets aan toe te voeten, prima antwoord! Plus +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
niets aan toe te VOEGEN !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt beiden voor de waardering en jullie reacties, Xome, geen mens is hetzelfde, kies dus voor hetgene waar jij je prettig bij voelt.

Andere antwoorden (1)

Ik zou die gok zeker niet nemen.

Zou me niet veilig / niet safe voelen. Is natuurlijk ook weer afhankelijk van de hoeveelheid van bloedverlies, van vloeien.
Waarom niet kiezen voor een tampon? dan kun je voor de veiligheid nog een heel klein/dun verbandje in doen, maar ik zou je zeker aanraden om een tampon te gebruiken.

Wat je ook kunt doen is een week niet meedoen, maar het ligt er aan hoe jij je voelt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is verstandig dat je er eerst naar vraagt en het is heel begrijpelijk dat je het niet durft meteen, zo'n tampon. Ik heb zelf ook de hulp van een vriendin ingeroepen. Die heeft me verteld hoe ik het moest doen, want het is niet "recht toe rechtaan". Het antwoord van @crea hieronder is goed, lees dat maar.