Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gevaarlijk als met onweer je haar overeind gaat staan?

Mijn vriendin en ik fietsten een keer over een dam, terwijl het aan het onweren was. Bij ons allebei ging ons haar overeind staan.
Niet helemaal maar toch wel duidelijk zichtbaar.
Hoe kan dit? Heb je dan grotere kans om geraakt te worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Naar mijn informatie uit boeken en van ervaringen, is dat het moment waarop je je in het inslaggebied bevind...

Ik heb gehoord, dat je dan snel moet wegduiken om je hoogte te verlagen.
Op die manier ben je dan geen uitsteeksel meer om daarmee de inslag van de bliksem aan te trekken.

Het kan natuurlijk ook komen door een hek van draad of een aantal bomen waar je misschien dichtbij fietst.

Of er werkelijk een inslag zal komen is niet met zekerheid te zeggen, omdat ook andere gebieden meedoen in de aantrekking, maar zeker is het, dat je één van de opties bent....dus snel vlak gaan liggen of gehurkt zitten is dan belangrijk om je zelf uit die kansrijke situatie te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Gehurkt zitten met je voeten bij elkaar is goed.
Vlak gaan liggen is daarentegen vaak dodelijk als de bliksem inderdaad vlakbij inslaat. Ook al is dat iets lastiger in te zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En de volgende keer niét over een dam gaan fietsen als er onweer vlak in de buurt is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding