waarom heb ik bekans altijd koud?

in de zomer zelfs af en toe trek ik gewoon een trui aan (net zo als nu). thuis hebben iedereen al t-shirt aan. ik heb nu 3 van die dikke sokken aangetrokken. Toch al heb ik koud. Ik heb geen koorts en dit heb ik al 'n lange tijd. hoe lang kan ik niet precies schatten maar wel 8 jaartjes of zo. is het ernstig moet ik wel naar de huisarts of hebben jullie ook dit wel eens? aan mijn voeten aan mijn handen - vingers heb ik meestal allerergste. als ik aanraak aan mijn moeder's handen hebben we evengelijk koude handen maar ik zit gewoon te trillen en zij zegt dat het zelfs warm is. nou ja... echt vervelend. weet iemand waarom dit gebeurt?

Toegevoegd na 29 minuten:
ja ik eet gewoon goed en gezond. ik ben ook niet 'te' dun. 1.58m lang en 58-60kg zwaar ben ik dus dan ben ik niet ‘te’ dun he? hoop ik te minste zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik eet gewoon goed en gezond. ik ben ook niet dun. 1.58m lang en 58-60kg zwaar ben ik dus dan ben ik niet 'te' dun he? hoop ik.
sterredag
13 jaar geleden
is inderdaad gewoon gezond, ook niet aan de dikke kant, en dan zijn er mensen die het wel gewoon vaker koud hebben. hoewel het natuurlijk wel een medische oorzaak kan hebben. daar kan alleen de dokter je uiteindelijk mee helpen.
Annswers
13 jaar geleden
Wat is bekans eigenlijk?

Het beste antwoord

ik kom maar gelijk met de deur in huis vallen; als dit al 8 jaar aan de gang is, is het méér dan hoogtijd om naar de huisarts te gaan.
Let op: dit kan niet gezond zijn! Op een warme dag met dikke sokken en een trui aan is niet goed, ga A.U.B naar de dokter voor uw eigen welzijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoek geen medische hulp op GV (het is een goede Q&A website, maar niet voor dit soort onderwerpen), maar ga naar een professional.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou als ik jou was maar eens naar een dokter gaan. Misschien heb je wel een zeer lage bloedruk
ronron1212
13 jaar geleden
Van een afstand is dat lastig te beoordelen, sommige mensen hebben het sneller koud dan anderen, wel bekend is dat mensen die erg dun zijn (en meer nog als ze TE dun zijn) daar vaker/sneller last van hebben.
sterredag
13 jaar geleden
Ik heb hier ook een tijd lang last van gehad. Mijn handen waren altijd ijskoud en ik had het ook vaak koud en dan ineens heel warm. Dit kan net zoals bij mij aan de sypatisch zenuwactiviteit liggen. dit is de thermostaat van het lichaam. Een verstoring hierin kan jouw problemen verklaren.

Toegevoegd na 50 minuten:
sypatisch= sympatisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je te dun, is je bloeddruk te, of het is je schildklier.
Kijk anders even bij de antwoorden van de vorige vragensteller.

http://www.goeievraag.nl/vraag/koud.34340
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien beweeg je te weinig. En misschien kom je te weinig buiten. Je moet als hetr buiten koud is gewoon naar buiten gaan, en dan flink bewegen. Als je in de winter dat veel doet zul je zien dat dat inb de avond doorwerkt en je zult het warmer krijgen. Je krijgt dan oook als je binnen bent de behoefte buitenlucht te voelen, en luchtstroming. Je gaat dan vaker een raam openzetten.

Ik weet dit uit eigen ervaring ik werkte eerst altijd binnen, en de laaste jaren ben ik veel buiten. En de laatste jaren heb ik het nooit meer koud en bijna altijd een raam open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rookt, kan dat een hele grote boosdoener zijn.
Stop er in dat geval mee en je bent na een paar weken helemaal van je probleem af.
Als je niet rookt : Ga naar een huisarts en laat je daar helpen. Deze site is daar niet geschikt voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je niet verteld of je vrouw bent, en hoe oud je bent.
Maar de raad van velen hier is zinvol: ga naar je huisarts en leg je probleem uit!
Maak een afspraak als dat kan. (Ga dus -als het even kan- niet naar het spreekuur, maar bel even met de secretaresse en zeg dat je een afspraak wilt maken omdat je een boel vragen hebt en een spreekuursessie niet voldoende tijd heeft. Misschien moet je daarvoor vrij nemen. dat moet dan maar!)
Schrijf van te voren al je vragen en alle rare verschijnselen op, zodat je niet in de war raakt wanneer de huisarts andere vragen stelt (die ook belangrijk zijn). Zeg ook dat je jezelf erg ongerust maakt!
(Huis)artsen hebben vaak weinig tijd. Wanneer zij weten hoeveel vragen je hebt, zien dat jij niet voor je lol langs komt (je bent echt ongerust!), dan vindt men dat vaak erg prettig. Ben je toch op het spreekuur, dan zal het mogelijk zijn dat de arts vraagt je terug te komen voor een 'echte' afspraak.

Succes en sterkte met alles!