Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je iemand die precies op je lijkt maar geen tweeling van je is?

Ik heb een paar maanden geleden iemand ontmoet en sindsdien een goede vriendin van mij, omdat we ontzettend veel op elkaar lijken.
Bijna een identieke tweelingzus.
Maar we zijn niet eens familie en meeste denken dat we een tweeling zijn. (Zij is wel 2 jaar ouder dan ik.)
Hoe noem je zoiets?
En hoe kan dit eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dode beller (dead ringer)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor de buitenwereld lijkt me dat een dubbelganger, maar iets zegt me dat je naar een ander woord op zoek bent. Want gaat het hier ook om een zielsverwant?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een dubbelganger of lookalike.
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden
Een dubbelganger.

En hoe dit kan? Het is voor een heel groot deel puur toeval, want je uiterlijk wordt voor een groot deel bepaald door je genen.

Maar, zeer waarschijnlijk woont je vriendin bij je in de buurt, en het is natuurlijk geen toeval dat mensen die uit dezelfde streek komen vaker op elkaar lijken dan mensen die uit heel verschillende streken of werelddelen komen. Een Nederlander met Nederlandse voorouders heeft nu eenmaal natuurlijk meer kans dat hij op iemand anders uit West-Europese landen lijkt, dan dat hij lijkt op iemand uit, zeg, China.

Verder:
-Het is zeer waarschijnlijk geen puur toeval dat jullie sterk op elkaar lijken en ook vriendinnen zijn geworden. Sterker nog, jullie zijn waarschijnlijk mede vriendinnen geworden OMDAT jullie erg op elkaar lijken. Je 'herkent' jezelf in elkaar, en dat schept een extra sterke band.

-Tenslotte wordt je uiterlijk niet alleen bepaald door je genen, maar ook door de omgeving waarin je opgroeit/leeft. Jullie lijken waarschijnlijk extra sterk op elkaar omdat je in dezelfde omgeving leeft. Dit is volstrekt geen toeval. Je draagt waarschijnlijk een beetje hetzelfde type kapsel, hetzelfde soort kleding en make-up, enz., omdat dit past bij jullie tijd & omgeving. Als je in een andere tijd/een andere plaats had geleefd, dan had je vast en zeker je haar heel anders gehad en had je misschien wel rondgelopen met een hoepelrok. Reken maar dat je er dan heel anders uitziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding