wat kun je doen tegen chagrijnigheid voor de menstruatie?

Een week of iets langer voordat ik ongesteld moet worden word ik ontzettend chagrijnig en depressief. Het is een bepaalde irritatie in mijn lijf waar ik niets tegen kan doen, alles en iedereen irriteert mij op het agressieve af. Weet iemand Het zou me echt ontzettend helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je lijdt blijkbaar aan PMS (premenstrueel syndroom), te wijten aan veranderingen in de hoeveelheid verschillende hormonen in je lijf. Zie de bron. hier worden zowel oorzaken als oplossingen in beschreven: wie een anticonceptiepil van een geschikt type in neemt, heeft er minder last van dus dit kan een oplossing zijn; want door de hormonen in de pil neem je een deel van de oorzaak weg. Je agressie flink afreageren door te sporten is ook een goede uitlaatklep. Je doet dan niets aan de oorzaken, maar wel aan de gevolgen. beide in combinatie kan uiteraard ook. Wat minder onderbouwd (maar het schijnt wel te werken) is zo veel mogelijk zonlicht op je huid, naast eden goed dag-en-nachtritme. Dat bevordert de aanmaak van het hormoon serotonine, wat betrokken is bij een gevoel van geluk en tevredenheid. Hopelijk heb je hier wat aan.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Premenstruee...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100