Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom ben ik misselijk tijdens het zingen?

Ik ben een jongen voor 16 en ik heb nooit echt gezongen, maar nu op school heb ik muziekles en moet ik wel zingen in een groep. Maar het zingen dat ik doe is meestal gewoon ide tekst iets lager 'praten' omdat ik de bas moet doen. Maar als we echt van die lange (,hogere) teksten moeten zingen, dan lukt mij dat gewoon niet. Ik word erg misselijk tijdens het zingen en moet kokhalzen als ik dan door ga. Weet iemand hoe dit op stop kan? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Trainenl En dus echt gaan zingen. Vooral je ademhaling (spieren) zul je moeten leren / oefenen. Tijdens het zingen neemt de druk in de borstholte toe, waardoor het middenrif meer druk te verwerken krijgt, en de maag kan irriteren. Als je ook op andere momenten bij (grote) inspanning maagklachten hebt, is het echter mogelijk dat je wellicht een klein middenrifbreukje hebt (wat niet heel zeldzaam is trouwens). In dat geval is het zeker de moeite waard daar eens naar te laten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bovenstaande, maar het kunnen ook de zenuwen zijn of een verkeerde ademhaling. Trainen en doorgaan blijft hierbij 'The Key to Succes'.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding