Hoe kan ik veilig borsten krijgen zonder synthetische oestrogeen?

Hallo,
ik ben 19 jaar oud, werd geboren als jongen, heb mezelf altijd al een vrouw gevoeld, weet sinds 4 jaar dat ik transseksueel ben en wil ook een volledige geslachtsverandering. Wegens wanacceptatie van mijn ouders ,nadat ze het te weten kwamen,wil ik de transitie iets trager doen. Ik wil nu al zeer androgyn en vrouwelijk worden van look met kleine,echte borstjes.
Op dit moment is me aanmelden bij een genderteam niet mogelijk omdat ik financieel nog afhankelijk ben van mijn ouders en nog thuis woon. Ik ben klein van bouw,ben 165 cm van lengte, 52 kg , blond krullend haar. Mijn androgyne look zou moeten beginnen met kleine borstjes. Voor mij is dat heel belangrijk. Neppers doen niks voor me. Ik wil mezelf van travestieten kunnen differentiëren zodat mensen weten dat het bij mij echt mijn genderidentiteit is. Ik wil uiting geven aan mijn gender. Iets dat niet slechts voor een paar uur is maar constant en permanent.

Hoe kan ik op een veilige manier zonder synthetische hormonen borstgroei krijgen in een korte tijdspanne?

Weet jij het antwoord?

/2500

Behalve een bh met vullingen (wat je niet wilt) zijn er maar twee manieren om borsten te krijgen: hormonen gebruiken, of een operatie. OF je moet enorm aan willen komen, maar dat is nog altijd geen garantie: sommige (bio)mannen krijgen daar meer borstweefsel van, maar niet allemaal. Daarbij krijg je daarbij helemaal niet het figuur wat jij uiteindelijk wilt bereiken én is het niet gezond, dus dat zou ik je niet aanraden. Als je een meer vrouwelijke vetverdeling wilt, dus meer heupen en billen, dan zul je aan de hormonen moeten. Een andere optie is er niet. Van die hormonen krijg je vaak ook al wat borstvorming, dus daarmee zou je precies bereiken wat je wilt. Het probleem is echter je ouders, en ik begrijp dat dat enorm ingewikkeld bent. Je bent 19, dus hebt ook al te maken met een eigen risico (dat geldt namelijk niet als je nog geen 18 bent) en dat is waarschijnlijk een deel van de reden dat je je nu niet wilt aanmelden bij een genderteam. Ik zou je aanraden dit met je huisarts te bespreken. Ik denk eigenlijk niet dat een arts je hormonen zal willen voorschrijven zonder dat je gezien bent door een genderteam, maar in elk geval kan je huisarts overleggen met een arts uit dat team en kan er mogelijk een advies op maat gegeven worden. Je zult helaas niet de enige zijn die geen of weinig steun ervaart van je ouders in dit traject, dus misschien hebben ze daar wel een heel goed advies waar je zelf nog niet aan had gedacht. En anders moet je er echt voor zorgen dat je in elk geval voor wat betreft je zorgverzekering en bijbehorende kosten snel zelfstandig bent, zodat je op dat vlak ook zelfstandig stappen kunt gaan zetten. En dan hoop ik van harte dat je uiteindelijk daarin ook de steun van je ouders zult krijgen. Toegevoegd na 30 minuten: En wellicht dat, tot je een andere oplossing hebt, zelfhechtende borstprotheses al iets meer in de buurt komen dan een BH met vullingen? Ik weet dat dat niet is wat je uiteindelijk zoekt en ook niet wat je beoogt met deze vraag, maar wellicht is het een idee ter overbrugging? http://www.contactbreastprosthesis.com/index.php/nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100