Hoe lang zou je kunnen leven vanaf het moment dat je nieren (beide) zijn verwijderd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (3)

zonder nieren kan je niet leven. maar waarom zoek je deze vraag gewoon niet even op een gezondheidssite op? Hier kan je misschien tegengestelde antwoorden krijgen.
Ik vraag mij ook af waarom je deze vraag stelt? het is geen persoonlijke maar algemene vraag. Dat soort vragen worden meestal verwijderd is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet lang:Als je nieren niet goed werken is dat niet goed voor je, want je heb dan heel veel afvalstoffen in je lichaam. Als je veel afvalstoffen in je lichaam hebt, word je steeds zieker. Je kunt zo ziek worden dat je dood gaat.
fremar
12 jaar geleden
zonder nieren, of als ze helemaal niet meer werken dan vergiftigd je lichaam zichzelf. Ik denk dat je max 2 dagen kan blijven leven, maar een doodstrijd voert.

Anders is het als je meteen aangesloten wordt op een kunstnier, en dialyse start. Dan blijf je leven, wellicht tot een donornier is gevonden. ( als er in de tussentijd geen andere complicaties komen )