Hoe kan ik, in een groep van 13 mensen, iedereen individueel vragen stellen over het/hun leven?

Ik wil samen met een klasgenote vrij indringende of confronterende vragen stellen aan de rest van onze klas. De klas bestaat inclusief onszelf uit 13 studenten, leeftijd 19 tot 25. We zitten in het tweede jaar van de hbo opleiding CTD (creatieve therapie, drama), dus we zijn inmiddels gelukkig wel wat van elkaar gewend :)

We mogen in principe zelf bepalen hoe lang we over onze interviews doen. In de praktijk word dat waarschijnlijk minimaal 15 minuten tot maximaal 45 minuten.

Ons doel is om al onze klasgenoten apart te filmen, in een veilige omgeving (zoals een gebouwd hokje), terwijl ze nadenken over- en antwoord geven op onze vragen.

Ik vind het lastig om te bedenken hoe we dat het beste kunnen doen; weet iemand een manier?

Als je iets wilt weten kun je dat vragen^^

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Is het geen idee om de ondervraagden anoniem te laten blijven?
Ook al zijn jullie veel van elkaar gewend, niet iedereen zal het op prijs stellen, dat er dingen die gevoelig liggen, door iedereen kunnen worden meegekeken en waardoor de geïnterviewde later nadelige gevolgen van kan ondervinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel creatief, zou ik zeggen: Laat de mensen de vragen EERST over iemand anders beantwoorden. Jullie schijnen elkaar te kennen (misschien ben ik nu te creatief).

Maar je neemt de mensen per 2 apart en dan laat je mevrouw A zeggen wat ze denkt dat meneer B op vraag 1 zegt en dan vraag je meneer B wat hij denkt dat mevrouw A zou zeggen en dan vraag je ze wat ze van elkaars antwoorden vinden

Ik denk zelf dat de mensen zo meer "los"komen. De mening van iemand anders verkondigen is soms makkelijker en de discussie die volgt over het al dan niet goed gokken wat de ander erover denkt kan heel verhelderend zijn

Is maar een wilde suggestie
amigo