Weet iemand wanneer de bijwerking (en) van halopiridol ong weggaan? En wat je er tegen kan doen? Ik heb al zo`n pil genomen tegen stijve spieren.

Ik weet het nog van vorige keren, dat ik daarna (volgende) dag juist moest proberen te bewegen daar was ik zelf achter gekomen, dan gaat en het moeie duffe gevoel weg en met zo`n tegenpilletje maar dat pilletje heb ik al genomen, en me lichaam voelt nog steeds raar, spieren en moeheid maar vooral me spieren. Weet iemand wat je er buiten zo`n pilletje tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Haloperidol is een middel met de bijwerkingen die je beschrijft. Akineton is een tegenmiddeltje dat een gering effect heeft op de parkinsonachtige bijwerkingen. Je kunt er niets tegen doen omdat het middel op je zenuwstelsel inwerkt (je wordt er niet alleen rustiger van) met name het deel dat beweging en souplesse van de spieren bepaald.
Heb je al gesproken over een ander middel. Met de bijwerkingen zoals door jouw beschreven mag je gerust terug naar de arts. Er zijn andere middelen met helaas ook weer bijwerkingen. Erg lastig. Hoop dat ze jou verantwoord helpen met minderen en ook goed en veel met jou praten zodat je er hopenlijk over een tijdje vanaf mag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Raadpleeg uw arts!
Overleg met uw arts als u tijdens gebruik moeite met bewegen krijgt of u zorgen maakt over bijwerkingen. De arts kan dan proberen de dosering te verlagen of een ander geneesmiddel te zoeken dat deze bijwerking niet of in mindere mate heeft. Is dat niet mogelijk of blijft u last houden, dan kan hij een medicijn tegen deze bijwerking voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar het was eenmalig en ik kan me daar niet zoveel meer kan herrineren, ze hebben me ook van wat ik ervan terug hoor en zie (op me arm, en van vrienden) een paar keer valium gegeven. Ik heb af en toe last van aanvallen gelijkend op epilepsie, is nog nooit echt onderzoek naar gedaan. Maar ik weet wel dat je daarna (aanval) heel erg stijve spieren van kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je lichaam niet goed reageert op Haloperidol. Neem morgen contact op met de arts die het heeft toegediend bij jou. Noteer nu alles wat je, behalve de stijve spieren, nog voelt (eventueel koorts, zweten, versnelde hartslag enz).
En ik zou toch de oorzaak van die aanvallen laten onderzoeken. Ze zijn misschien te voorkomen met de juiste medicijnen.