Kan een man of vrouw een orgasme hebben, zonder lichamelijke stimulatie?

Ik bedoel niet een natte droom.. maar als je wakker bent..
En wat zou daar een verklaring voor zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Wetenschappers zijn al lang geïntrigeerd door vrouwen die beweren dat ze zichzelf een orgasme kunnen denken, zonder dat er enige lichamelijk contact aan te pas komt. Enkele jaren geleden begonnen wetenschappers met scans te nemen van wat er in de hersenen van vrouwen gebeurt op het moment van een orgasme. "De pleziercentra van de hersenen geassocieerd met een seksueel hoogtepunt lichten op bij vrouwen die zichzelf een orgasme denken, op dezelfde manier als bij de degenen die dat door lichamelijk contact doen", aldus professor en auteur van 'De wetenschap van het orgasme' Barry Komisaruk.

Verschillende manieren
De vrouwen die hij onderzocht raakten allemaal op andere manieren in extase. "Sommigen gebruikten een combinatie van ademhalingsoefeningen en inbeelding, terwijl anderen ook hun bekkenbodemspieren trainden. Deze fantasieën waren uniek voor elke vrouw. Sommigen gebruiken erotische scenario's, maar anderen gingen eerder de romantische toer op, zij beeldden zich in dat hun geliefde lieve woordjes fluisterde. Anderen gingen voor meer abstracte sensuele ervaringen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw zo leer je nog eens wat

Andere antwoorden (7)

Ja dat kan.
Door heeel erg goed na te denken kan je een orgasme krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.
Dat is erg leuk. Haha.
Ik denk het niet sexualiteit heeft zeker te maken met geestelijke opwinding maar er zal zeker lichamelijke stimulatie zijn ook al hoeft dit niet veel te zijn,je zou ook de vraag kunnen stellen is er een soort van geestelijke stimulatie nodig om een orgasme te hebben,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan en is helemaal niet zo moeilijk als je denkt.
Het vergt wel enige oefening de juiste setting een goede partner.
Je kunt dan door in een soort hypnose te komen dusdanige heftige reacties uitlokken dat een orgasme volgt.
Bij jezelf kan dat ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is mogelijk, maar komt niet vaak voor. Het is vaak het gevolg van een fantasie die actief wordt gefantaseerd. Normaliter wordt alleen door fysieke stimulatie het zenuwstelsel belast, maar in uitzonderlijke situaties kan het ook alleen door de brein het zenuwstelsel belast worden. Het is wel zo dat er toch wel enige vorm van lichamelijke stimulatie, een aanraking op het lichaam ( een arm) of ergens anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste vriendin kon het, dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en nee. Er zijn wel onderzoeken op dit gebied, met erg verschillende uitkomsten. Sowieso is er wel een bepaalde vorm van opwinding nodig om een 'moment supreme' te bereiken. Maar of een orgasme bereikt kan worden zonder enige vorm van lichamelijke stimulatie betwijfel ik.

Ik heb wel eens een artikel gelezen over een vrouw die chronisch klaarkwam, bij de minste of geringste trilling. Zelfs een trein die voorbij reed was al genoeg om een orgasme te bereiken. Misschien lijkt dat leuk, maar de dame in kwestie had 200-250 orgasmes per dag, ook op momenten dat het heel erg gênant is een sollicitatiegesprek. Geen pretje dus!

Een orgasme bereiken door stimulatie van de tepelhoven, of de tepel an sich schijnt wel mogelijk te zijn voor vrouwen. Voor mannen ook trouwens :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in mijn jeugd kon ik klaarkomen zonder lichamelijk contact. b.v. na het zien van pornofilm of lezen van sexverhalen. Moet er wel bijzeggen dat het wel enige concentratie vergt. Helemaal bij de eerste keren. Ik vond het wel lekker. Zelfs wanneer de penis nog slap was, werd hij, zonder aan te raken, stijf en volgde na enige tijd een lozing. Jammer, nu lukt het me niet ( meer ).