Hoe kom je aan een peesontsteking onder je voet (bal van je voet)? ( krijg nu Diclofenac)

Ik heb het aan beide voeten, met lopen ( maakt niet uit wat voor een schoenen ik aan heb) krijg ik na een korte periode pijn wat doortrekt naar mijn tenen, met hardlopen zelfs het gevoel dat mijn tenen eraf breken..
heeft iemand hier ook ervaring mee? En nog tips.. soort schoenen bijv.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Omdat je het probleem met verschillende schoenen hebt, is het mogelijk dat er iets met je looptechniek aan de hand is, zoals het niet goed afrollen van je voeten tijdens het lopen.
Peesontstekingen kun je ook met dicofenac ZALF(VOLTAREN) behandelen, dat is minder belastend voor de maag.
Overigens is diclofenac GEEN spierverslapper, dit antwoord is door een andere beantwoorder abusievelijk gegeven.
Rust tot de pezen genezen zijn en in ieder geval veel kalmer aan doen tot herstel is STERK aan te raden.
Misscien is fietsen een goede tussenoplossing, de pezen worden bij rustig fietsen veel minder zwaar belast dan met lopen.
Het gebruik van ontstekingsremmende pillen kan nuttig zijn ( naproxen, diclofenac, ibuprofen) waarbij soms maagbescherming als pantozol te overwegen is .
Ofschoon deze middelen onder vrij verkrijgbare medicijnen vallen, raad ik toch een artsbezoek aan, voor het geval er factoren aanwezig zijn die je niet genoemd hebt maar een arts wel kan waarnemen, ook zou deze medicatie overlegd moeten worden
DENK ER WEL OM DAT PIJNSTILLERS EN ONTSTEKINGSREMMERS er voor zorgen dat je minder pijn hebt aan je pezen wat kan leiden tot extra belasting, waardoor de schade toeneemt.
Dit is een zeer vaak voorkomend euvel.
Dus bij gebruik van ontstekingremmenrs/pijnstillers,
dimmen met fanatiek sporten en rust nemen.
Wat ontspannende beweging is echter wel goed.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een pees kan ontsteken door een blessure of overmatige prikkeling van de pees of de spier; bijvoorbeeld als een bepaalde beweging steeds herhaald wordt of door een plotselinge toename van activiteit. Ook sporters die een te intensief trainingsprogramma volgen, kunnen peesontsteking krijgen.
Lichamelijke factoren, zoals een beenlengteverschil of een voetafwijking, kunnen ook een rol spelen bij het ontstaan van een peesontsteking.

Rust is de beste remedie,je voeten te veel belasten kan genezing vertragen,de pezen moeten rust krijgen om zich te kunnen herstellen.

Ik lees dat je diclofenac gebruikt als pijnstiller en ontstekingsremmer.
De arts heeft je dit voorgeschreven neem ik aan,het gebruik van een maagbeschermer is wel aan te raden,vooral als je een gevoelige maag zou hebben.
Maar hierover raad ik je aan om hiermee naar je huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een peesontsteking onder je voet kan komen door overbelasting.
Maar ook door verkeerde schoen(zolen).
Maak ook even een afspraak bij een podoloog. Die kan je drukpunten van je voeten en de manier waarop je loopt meten en beoordelen. Vaak zijn steunzolen een hele goede oplossing voor dit soort klachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor de tip!!
overbelasting van de voet, je zakt waarschijnlijk iets door je voet op holte hoogte.

dit heb ik ook meerdere malen gehaden draag nu ongeveer 2 jaar inlegzolen van het merk Wolky.
(prijs ong. 12,95 te koop bij de betere schoenenzaken)

dit zijn goed ondersteunende zolen die je eigelijk in elke schoen kunt dragen behalve bij sandalen ( helaas is dit geen gezicht, maar ja als je klachten echt erg zijn neem je dat even voor lief)
sinds ik deze zolen gebruik zijn de klachten helemaal verdwenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
diclofenac heb ik als spierverslapper gehad

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat wel een nadeel is van de zolen is dat je als je ze eenmaal draagt je niet meer zonder wil omdat ze zo heerlijk lopen, ze ondersteunen vooral de bal van je voet waardoor er minder druk op de rest van de voet staat.
waar ik zelf naas de ontsteking had ik ook erg hetgevoel dat ik op het bot van de voet liep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je goede tip!! Ik ga morgen op zoek naar de zooltjes!!
Super ik ben niet de enige. Heb al drie weken ontstekingen in mijn voet. De dokter zei, rust houden,omhoog houden,koelen en je medicijnen goed slikken. Diclofinac sloeg bij mij niet aan maar nu met andere medicijnen en de rust gaat het veel beter. Hierna zal je waarschijnlijk goede steunzooltjes moeten halen. Het komt door overbelasting waarschijnlijk. Sterkte ermee ik weet hoe kut het is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en zwemmen helpt heel goed, omdat je dan je spieren niet belast.