Waarom heeft mijn rechteroog niet dezelfde kleur als mijn linkeroog? Of is dat niet zo? (zie uitleg en foto)

Ik kijk soms in de spiegel en zie dan dat mijn rechteroog bruiner is dan mijn linkeroog. Sommigen vinden dit ook en sommigen weer niet. Maar is dat nu echt zo? En waarom? Heb ik soms een ziekte? Of wat anders? Ik heb een foto van mijn 2 ogen hieronder gezet.

Toegevoegd na 18 uur:
Een geboortefoutje is het niet want een vorig jaar had ik dit nog niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan ik op deze foto niet zien. Maar een ziekte is het niet hoor. Ik heb een buurmeisje met een bruin en een blauw oog, echt opvallend. Maar beide ogen doen het prima, niks aan de hand. En er zijn meer van dit soort kleurafwijkingen. Zo heb ik zelf, net zoals mijn vader had, een scheidingslijn midden over mijn buik aan de ene kant ben ik bruiner dan aan de andere kant. Dat komt niet door scheef in de zon te liggen. Je zou het een afwijking kunnen noemen, maar een ziekte, nee dat is het niet.

Het is een 'geboortefoutje' maar het is geen ziekte. David Bowie is er bekend door geworden!

Foto doet me denken aan The Lion King. Een ziekte is het echt niet, ik ben begonnen met ogen zo bruin als die van jou, vanaf mijn pubertijd zijn ze veel groener geworden. Een nichtje van mij heeft één bruine vlek op haar oog (welke verder beide diepblauw zijn). No worries! Aparte ogen zijn vaak leuk om naar te kijken, gevolg: snel/langer oogcontact met anderen, wat tot een leuke date ofzo kan leiden ;-)

Dat is een afwijkinkje in een gen, een klasgenoot van mij had 1 bruin oog en 1 groen oog en dat was niet door een ziekte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100