Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht om naast inname van Devaron 400 IE ook naar de zonnebank te gaan?

Vandaag kreeg ik Devaron 400 IE mee wegens gebrek aan Vitamine D. 1x per week zoals vandaag pak ik de zonnebank, kan dit kwaad? Vrouw aan de telefoon van de apotheker maakte me al bang namelijk. Er zitten namelijk ook Vitamine D stralen in de zonnebank werd mij daar vertelt ook.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel, krijg ik dan geen overdosis en teveel ineens aan Vitamine D

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
765

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De vitamine D aanmaak die je van het liggen onder de zonnebank krijgt, is leuk, maar wordt zwaar overschat. Bovendien krijg je deze vitamine bij een normaal eetpatroon voldoende binnen via je voeding. Je moet vitamine D dus niet als excuss gebruiken voor zonnebanken. Bovendien maak je steeds minder vitamine D aan naarmate je bruiner wordt. Als je vaak onder de zonnebank gaat, dan is de aanmaak van vitamine D zelfs te verwaarlozen

Toegevoegd na 37 minuten:
De vit D van zonnebank is te verwaarlozen en geeft zeker geen teveel in combinatie met vit d kuur.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Met 400 IE zit je ver van de max. dagdosis, dus de extra vit. D door zonnebank is geen punt. Los daarvan is te veel naar de zonnebank gaan niet echt gezond om andere redenen. Er zijn dermatologen die zelfs zonnebanken willen verbieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding