Is het slecht om naast inname van Devaron 400 IE ook naar de zonnebank te gaan?

Vandaag kreeg ik Devaron 400 IE mee wegens gebrek aan Vitamine D. 1x per week zoals vandaag pak ik de zonnebank, kan dit kwaad? Vrouw aan de telefoon van de apotheker maakte me al bang namelijk. Er zitten namelijk ook Vitamine D stralen in de zonnebank werd mij daar vertelt ook.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel, krijg ik dan geen overdosis en teveel ineens aan Vitamine D

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

De vitamine D aanmaak die je van het liggen onder de zonnebank krijgt, is leuk, maar wordt zwaar overschat. Bovendien krijg je deze vitamine bij een normaal eetpatroon voldoende binnen via je voeding. Je moet vitamine D dus niet als excuss gebruiken voor zonnebanken. Bovendien maak je steeds minder vitamine D aan naarmate je bruiner wordt. Als je vaak onder de zonnebank gaat, dan is de aanmaak van vitamine D zelfs te verwaarlozen

Toegevoegd na 37 minuten:
De vit D van zonnebank is te verwaarlozen en geeft zeker geen teveel in combinatie met vit d kuur.
fremar
9 jaar geleden
Met 400 IE zit je ver van de max. dagdosis, dus de extra vit. D door zonnebank is geen punt. Los daarvan is te veel naar de zonnebank gaan niet echt gezond om andere redenen. Er zijn dermatologen die zelfs zonnebanken willen verbieden.