Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je alcohol drinken als je aan de antibiotica zit?

ik hoef nog maar 2 dagen broxil te gebruiken (antibiotica) want de dokter zei dat ik het kuurtje af moet maken, nu vraag ik me alleen af wat er gebeurd als ik alcohol drink en of dat mag..

Toegevoegd na 4 minuten:
ik ben trouwens de bijsluiter kwijt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Nee, dat mag niet. Dan werkt de antibiotica niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die informatie staat meestal in de bijsluiter van de antibiotica zelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een misverstand dat een wijntje nooit is toegestaan gedurende de periode dat antibiotica moet worden ingenomen. In werkelijkheid is beheerst alcoholgebruik meestal geen enkel probleem. Tenminste zolang de bijsluiter van de antibiotica niet anders aangeeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de meeste antibiotica kan je gerust een glaasje drinken. Maar uw lever moet zowel het antibioticum als de alcohol afbreken; dat betekent een extra belasting voor de lever. Drink daarom liever met mate.
Sommige antibiotica kunnen misselijkheid, hoofdpijn, zweten en blozen veroorzaken als u tijdens de kuur alcohol gebruikt. Maar als dit het geval is, kun je dat in de bijsluiter vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik dit medicijn gebruik, mag ik dan...
autorijden, alcohol drinken en alles eten?

Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, Narvyla, dat mag. Lees zelf maar:

alcohol drinken?
U kunt alcohol drinken in combinatie met dit geneesmiddel.

Geen probleem dus, maar wat ik mij wel afvraag, is waarom je het niet even zelf op internet hebt opgezocht, in plaats van de vraag hier te stellen. Dat gaat toch net zo snel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding